Re: Okulary do dłuższej pracy przy komputerze?

Autor: efreet_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 20 Nov 2002 - 17:33:47 MET

> No dobra, "antyrefleks". A jak działa ten antyrefleks? Jedyną metodą, która
> przychodzi mi do głowy, są szkła polaryzujące. Bo domyślam się, że chodzi o
> refleksy (czyli odbicia) od ekranu.
No nie bardzo...chodzi o to, ze widzisz np. swoje oko w okularach..a to juz za
dobrze nie wplywa ani na widocznosc, ani na akomodacje ;)

> widzisz zwykle odbicia od źródeł światła, które masz za sobą,
> czyli padające pod kątem zbliżonym do 90 stopni.
Nie wiem, jak to policzyles, ale dla mnie takie odbicie swiatla ze zrodla,
ktore jest za mna od monitora, ktory jest przede mna, to raczej nie 90 stopni,
ale moze to ja sie myle ;)

A w praktyce AFAIK nie jest to polaryzacja przez odbicie, ale redukcja promieni
przez interferowanie z nimi samymi, ale majacymi przeciwna wartosc po odbiciu
(vide odbicia w cienkich warstwach).

Efreet