Re: Karta muzyczna. Jaka wybrac?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 14 Nov 2002 - 16:09:04 MET

Użytkownik "KRiZBi" napisał:

> Dobra, fajnie że znasz się w te klocki ale my
> tu porównujemy wyroby Creative do wyrobów
> innych firm w tej samej kategorii cenowej.

Spox, tylko że przykład kart profi podałem po to, żeby pokazać, że w
świecie kart zaawansowanych wcale nie jest tak cudownie. Wiele bajerów
w takich urządzeniach to jakieś dodatkowe bufory, sprzętowe
de/kompresory, czy procesory DSP. Po prostu uważam, że krytykując
Live! trzeba podać jakieś dokładne powody, a nie stwierdzenia, że jest
do dupy.

> A tu Live ma godną konkurencję.

Konkurencji na jego poziomie nie porównywałem, bo znam tylko kilka
modeli Terrateca i parę low-endowych wynalazków. Ale skoro tak mówisz,
to nie wątpię, że Live! ma w swojej kategorii cenowej coś co gra
równie sprawnie.

> A kwestia jakości dzwięku... jakoś trudno mi uwierzyć
> w to, że Live gra lepiej niż karty za 8k zł ale nie będę
> sie z tobą sprzeczał ;)

Tutaj już się nie zrozumieliśmy. Nie napisałem, że gra lepiej, tylko
podałem przykład Antexa, który kiedyś był faktycznie cudem techniki
audio. Teraz stosuje się go nadal, ale Live! przegonił go technologią,
bo jest nowszy. Jeśli chodzi zaś o porównanie z kilkoma innymi firmami
produkującymi nowoczesne, zaawansowane karty, to Creative jeszcze dużo
musi się uczyć.

> jakiś link ? bo nie wierzę :)

Hmm... chyba nie podam ci nic konkretnego. Pracuję w tej branży, więc
wiem. Jak chcesz, zapytaj na grupie pl.rec.radio, tylko uwaga: tam
strasznie nie lubią intruzów i w ogóle to jakaś chora elita
"radiowców", więc uważaj jak pytasz. Ja akurat jestem w "opozycji" i z
honorem walczę z ich chamskimi docinkami :-)

> A mówiłeś że nie jesteś fanem SB :)

Nie jestem. Nie lubię swojego SB Live! Słyszałem dużo lepsze
brzmienie, stąd moje zdanie. Ale w tej klasie cenowej nie widziałem
nic lepszego.

> Słyszałeś kiedyś takie np. Fortissmo ?

No właśnie nie słyszałem, dlatego nie mam zamiaru się sprzeczać. Może
faktycznie gra nieźle. Zobaczę przy najbliższej okazji.

> Coś dużo tych lamerów, nie ? No ale faktycznie,
> statystyczny lamer przeważnie kupuje sobie Live'a :)

Tutaj już jesteś lekko złośliwy. Odkąd czytam tą grupę (a to już parę
latek), nikogo lamerem nie nazwałem. Jeżeli już, to staram się
polemizować, ale nigdy nie narzucam nikomu własnego zdania.

Pozdrawiam,
Sniper