Re: Karta muzyczna. Jaka wybrac?

Autor: KRiZBi (krizbi_at__NO4SPAM_gower.pl)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 19:37:41 MET

Dnia Wed, 13 Nov 2002 14:37:01 +0100 Sniper w wiadomości
<aqtkiq$7l5$1_at_news.onet.pl> napisał/a:

>Piszesz tak, bo zajmujesz się technologią audio, czy to tylko twoje
>prywatne, amatorskie doświadczenia?
>Pozwolisz, że wdam się w polemikę.
>Na początek krótkie info: nie jestem fanem SB Live! Pracowałem na
>profesjonalnych kartach (np. Delta AudioPhile, Marc 8 MIDI, Audiowerk
>8, itp.), więc mam wyrobione zdanie na ich temat.
Dobra, fajnie że znasz się w te klocki ale my tu porównujemy wyroby
Creative do wyrobów innych firm w tej samej kategorii cenowej. A tu
Live ma godną konkurencję. Karty profesjonalne służą do trochę innych
rzeczy niż granie i słuchanie mp3. I właśnie za to się płaci, za
dodatkowe ficzery (typu nagrywanie wielościeżkowe, 96/24 itd) których
nie znajdziesz w Live. A kwestia jakości dzwięku... jakoś trudno mi
uwierzyć w to, że Live gra lepiej niż karty za 8k zł ale nie będę sie
z tobą sprzeczał ;)

>Inny przykład: RMF FM gra emisję muzyczną właśnie z SB Live! Dlaczego?
>Bo w momencie, gdy powstawało radio, jako jedyne nie sprawiały
>problemów. TVN też wykorzystuje Live!
jakiś link ? bo nie wierzę :)

>No tutaj to już lekko przegiąłeś. Zgodziłbym się ze stwierdzeniem:
>"Bardzo zły stosunek jakości w porównaniu z kartami Delta AudioPhile
>czy Marc 8 MIDI". Natomiast twoje zdanie ma się nijak do
>rzeczywistości. SB Live! to najtańsze ze stosunkowo dobrych jakościowo
>produktów. Stosunek ceny do jakości bije na głowę wszystko co się na
>tym rynku "rusza".
A mówiłeś że nie jesteś fanem SB :) Słyszałeś kiedyś takie np.
Fortissmo ? Ja bym nie powiedział, że Live bije go na głowę, a zobacz
na jej cenę. Co do jakości to sprzętowo Live jest niezłą kartą ale
jego firmowe sterowniki są fatalne. Widziałeś te posty ludzi
narzekających na trzaski i problemy z działaniem na różnych
konfiguracjach ? Coś dużo tych lamerów, nie ? No ale faktycznie,
statystyczny lamer przeważnie kupuje sobie Live'a :)

pozdro

--
KRiZBi