Re: BAJTEK - mam na zbyciu kilkadziesi?t numerów z lat 88-96 [SPAM]

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 14:39:44 MET

sprocket_at_sys.pl naskrobal(a):

> Przecież napisałem, że mówię o
> _jakości_znaków_oferowanych_przez_karty_graficzne_.

No, jakość to pojęcie bardzo złożone, mogą coś o tym powiedzieć
fachowcy od norm ISO ;-)

> Nie o paśmie wizyjnym monitora, zresztą w trybie tekstowym nie ma ono
> więksdzego znaczenia.

Oj, ma, ma. Próbowałeś kiedyś czytać tekst wyświetlany na TV
podłączonym przez wejście antenowe lub nawet composite video?
Na tym samym TV, podłączonym jeno przez RGB, tekst był o niebo lepszy.
Ta sama plamka, zbieżność, liniowość...

>Przeca to samo piszę: czytelne, ale nieładne :)
No właśnie, ponownie dochodzimy do tego, że trzeba zdefiniować pojęcie
jakości...

> To współczuję Ci doświadczeń.
Ee, cegły starałem się unikać :-)

>Moja cegła dawała - w ramach dostępnych
> trybów - b.dobry obraz, a monitor miałem - jak na owe czasy - naprawdę
> świetny. Obraz był ostry, żadnych błędów zbieżności, kropeczki
> wyraźne, żadnego rozmycia.
Sam widzisz, że monitor jednak wpływa na jakość :-)

>Ale nie był to typowy ceglak,
No właśnie- to wszystko tłumaczy :-)

> Tekst CGA był kropkowany "w pionie", nie w poziomie. Kropkowanie
> wynikało z 200 linii obrazu, kolumn było przecież 640.

To akurat nie jest niczym szczególnym, a poniekąd "tak miało być".
Cegła miała odchylanie bardzo zbliżone do TV (nb. mogłeś podłączyć
monitor TV), więc w pionie i tak nie mogło być więcej, niż 287,5 linii
(widocznych) bez interlace'u.
Ale znak ma taką samą "rozdzielczość" w pionie, co i w poziomie.
Wqrzają tylko dziurawe linie. Zauważ, że np na emulatorze C64 w trybie
pełnoekranowym jest to samo, a gdy włączysz "scan doubling", czy jak to
się tam w zależności od emulatora nazywa, obraz poprawia się znacznie,
mimo, że puste miejsca zajmują linie wyświetlane wcześniej- obraz ma nadal
200 punktów w pionie...

--
Pozdrawiam,   Donik
"All you need is love"