Re: Kompresowanie dysku

Autor: KRiZBi (krizbi_at__NO4SPAM_gower.pl)
Data: Tue 12 Nov 2002 - 22:48:12 MET

Dnia Tue, 12 Nov 2002 09:40:00 +0100 Aikus IP w wiadomości
<aqqecs$15qp$1_at_news2.ipartners.pl> napisał/a:

>Smieszne? Bardzo dobrze! Po co byc ciagle takim smiertelnie
>powaznym...
no dobra trochę przesadziłęm, ale wkręciłem sobie że z kolesia
polewasz, zresztą nieważne ;)

>No moze... Ja nigdy tego nie uzywalem, natomiast uzywalem wlasnie
>dblspace kiedys jeszcze pod DOSem i mam nie zbyt mile wspomienia, a
>nie bardzo chce mi sie wierzyc, zeby tak duzo sie zmienilo... No
>chyba, ze mowimy o kompresji woluminow NTFS... - to calkiem inna
>sprawa.
Ja praktycznie od zawsze używałem kompresji. Najpierw Stacker -
rewelacja, szkoda że nie wypuścili wersji pod win32. Potem dblspace
(był oparty o algorytmy Stackera i nawet MS miał z tego powodu proces
który przegrał) z dosa 6.x, działał ok, nigdy nic się poważnie nie
posypało. A od czasu pojawienia się win9x używam Drivespace i od 2
latek funkcjonuje to wszystko doskonale. Zresztą IMO Drivespace to
jedna z bardziej udanych rzeczy w Win9x :)

>Ale Stary pomysl sobie... Skoro Gosc ma 100MB dysk, to jak bardzo
>"wspolczesny moze miec procek???:):):)
Nie takie rzeczy widziałem :) Może np. potrzebuje zrobić "maszynę do
pisania" dla mamy w oparciu o starą płytę z jakimś P133 i walający się
dysk z epoki 386 ?

>W to wlasnie szczerze watpie... Nasz kolega o tym niestety nic nie
>napisal, ale ja stawiam, ze to jest jakas DX2 albo cos takiego...
Na 486 drivespace działa zadowalająco, troche wolno ale daje radę
przywyknąć ;) Sam miałem kiedys podobną konfigurację i poza tym, że
Word mi się ładował ponad minutę było spoko :) Przy prockach klasy
pentium i wyższych spowolnienie spowodowane kompresją jest
niewielkie. Zresztą niech sobie nasz kolega spróbuje tej kompresji i
oceni sam czy warto :)

pozdro

--
KRiZBi