Re: Notebook 33 MHz

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Mon 11 Nov 2002 - 11:51:24 MET

Jamamoto wrote:

>Witam
>
>Własnie udało mi sięnabyć dość starego notebooka Compaq Contura Aero 4/33C. Wiem dosyć mało o tym koputerze ale chciałbym go trochę "podrasować" oczywiście jeśli to możliwe. Może ktoś ma taki sam notebook albo wie co i jak albo wie konkretnie (ja mam modem i nie mam możliwości nieograniczonego przeszukiwania sieci) gdzie znaleść więcej informacji na temat tego modelu W tej chwili posiada on:
>
>- Procesor 33 MHZ (czy można wymienić na większy czy jest zintegrowany z płytą główną?)

> [...]
Wszelkie wymiany podzespołów w notebookach ograniczone są zwykle do:
wymiany dysku twardego i dodania pamięci. O ile dyski twarde są
standardowe (2.5") i problem może być jedynie brakiem obsługi przez bios
modeli o dużej pojemności, to kości pamięci należy kupować pod konkretny
model notebooka. Wymiana procesora może być niemożliwa z dwóch powodów:
procesor prawdopodobnie jest wlutowany lub jest to wersja mobilna
standardowych procesorów, różniąca się od nich napięciami zasilania.
Odwrócone T na baterii to symbol masy względem której mierzone są
napięcia - bardzo często w notebookach napięcie z baterii jest pobierane
z poszczególnych jej sekcji, a nie tylko z całości. Nie można dodać
karty muzycznej - notebook to nie pecet, chyba że sa jakieś PCMCIA.
Sterowniki powinno sie dać ściągnąć ze strony Compaqa - o ile mnie
pamięć nie myli karta posiada chipset Western Digital - pamięć 512kB lub
1MB. Na koniec: zakup notebooka z procesorem 486 33MHz w dzisiejszych
czasach to niezbyt szczęśliwy pomysł - rozbudowa jest nieopłacalna
ponieważ koszt podzespołów będzie większy od wartości notebooka.