Re: Jaka Karta grafiki??

Autor: Blesso (blesso_at_wp.pl)
Data: Wed 06 Nov 2002 - 17:23:20 MET

Użytkownik "Krzysiek Szczepanek" <> napisał :
> [...]
Dlatego napisalem "ponad" _bo do 500 zl mamy grafy w typie MX440NV18 czy
Radki 9000 _wszystko co lepsze to ....ponad 500zl _dlatego tez decydujac sie
na grafe 500zl to ani zle ani dobrze _ i niestety nie w"sam raz"

8500.
Reasumujac Twoja wypowiedz R9000PRO nie jest duzo wolniejszy od R8500Pro
Akurat w tym wzgledzie sie nie zgadzam : wg np "Entera" w 3Dmarku R8500 to
okolo 9300 a R9000Pro to 7800_Aquamark to 50 do 38 .Czy to malo czy duzo
?Okrojony R8500 z dodatkiem paru bajerow z nowa nazwa R9000 to akurat nie
jest TO

Niestety grupowicze sa spaczeni "wlasnym podworkiem" _KAzdy stara sie miec
dobry sprzet "i w miare na czasie " (zapewne wiekszosc z nas ma Athlony niz
Durony i 256 MB ramu niz 128)
1024x768 w 32 bit kolorze z wlaczonymi max detalami to nie jest dobry
pomysl dla kogos z Duronem 1GHz +128Mb (lub z Tualatinem 1GHz) nawet jesli
bedzie mial MX440(czyli do..500zl)
Dla mnie max detale sa waznejsze niz rozdzielczosc _a wiadomo ze dla grafy
im wyzsza rozdzielczosc tym wieksze "dlawienie "(niestety ja tego i tak nie
uzyskuje na VooDoo3500)ale .jesli gra ma byc z 'bajerami " to raczej bajery
niz ilosc pixeli

to na co aktualnie nas stac starzeje sie zbyt szybko.
Kupujac to co jest juz od paru miesiecy (a w sumie od dluuzszego czasu np
seria 4MX) uwsteczniamy sie . Np pol roku temu za 500zl co najwyzej stac
nas bylo by na TI2(i to nie jestem pewien) np dosyc dlugo MX400 stala na
poziome 250-280zl_dzis mamy za to 4MX440
Tak np dzieje sie z prockami (jak zauwazyl adam). JEsli napalimy sie na
nowosc mamy wielkie szanse na przeplacenie. Dzis stac nas na Durona 1300 ale
za miesiac to juz bedzie Athlon 1600_ktory zapewne bedzie mial wiecej
"witalnosci " przez dluzszy czas
Nie ma co zmieniac MX400 na 4MX440 bo wg mnie mija sie to z celem_za pol
roku znowu zamienimy ja na cos innego_Skarbonka bez dna.
Zabezpieczyc mozna sie tylko kupujac cos co wytrzyma dluzej _Tym czyms na
dzien dzisiejszy jest "spadajaca cenowo" TI4200 a na jutro Radek 9500(pro)

Dlatego napisalem ze warto poczekac do przyszlego roku _bo teraz przed
swietami i tak nic nie spadnie cenowo_a zapewne przed swietami wysypie sie
Radeon 9500 w wydaniu roznych producentow. Po Nowym Roku ceny ustabilizuja
sie _a ze Nvidia zapewne cos nowego wprowadzi _wojna cenowa da nam szanse
nabyc za mniejszy pieniadz cos co bedzie na 2003r _akuratne_

> Raczej Ti4400 bo nie widze sensu wycofywania swojej najszybszej karty
> przez Nvidie ;)
polecam text pt "Ti4200-8X zastąpi wycofanego Ti4600" na
http://www.benchmark.pl/

PS
dzis stac mnie na TI4200 ale i tak czekam na Radka 9500_ nie dlatego ze
sobie go "upatrzylem " ale wg mnie w 2003 roku sprawowal on bedzie sie
lepiej w grach niz Ti4200
Sprawa cen ?Ano zobaczymy

Blesso