Re: kom dla grafika

Autor: Andrzej Paszkowski (paszczak_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 06 Nov 2002 - 15:07:14 MET

Użytkownik Marek Lisiowski <marek_at_iwp.com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:aqb2o8$dc2$1_at_news.tpi.pl...

> Nie jestem przekonany co do dysku SCSI bo oprócz podbijania ceny niewiele
> wnosi.

Zapewniam Cie ze wnosi bardzo wiele, a konkretnie predkosc odczytu i zapisu
z takiego dysku bije na glowe wszelki UltraATA. Wiem bo pracowalem w agencji
rekklamowej, gdzie byly 2 komputery, ktore roznily sie w zasadzie tylko
dyskiem. No i ten z UWSCSI - chodzil jak burza.

> Oprócz myszy przydałby się dobrej klasy tablet.

No nie wiem. Mialem kiedys tablet i praktycznie go nie uzywalem. Nie znam
tez zadnego grafika, ktory by uzywal tabletu. Chyba ze artysci po ASP ;)

> Niezwykle ważny jest dobry i duży monitor oraz wysokiej klasy karta
grafiki
> być może nawet profesjonalna (2-3 tys zł), ale to zależy od zastosowania.

Takie karty sa dobre dla zastosowan typu CAD. Graficy preferuja produkty
Matroxa i Elsy (ta firma chyba juz padla).

> Sony to monitory typu trinitron (proszę mnie poprawić jeśli się mylę) i
> wśród grafików więcej jest takich, którzy ich nie lubią tak ze wzgledu na
> odwzorowanie kolorów jak i pasy w poprzek ekranu.

I znowu bzdura. Jesli chodzi o odwzorowanie kolorow to Triniron lepiej to
robi niz zwykly kineskop.
Z praktyki - graficy uzywaja monitorow Sony, Mitsubishi, NEC, Eizo,
ewentualnie Barco (to dla zamozniejszych).

> Wysokiej klasy monitor 19" (nie wiem czy to nie za mało) będzie jednak
> kosztował ponad 2500 zł.

Zapewniam Cie ze wystarczy 19 cali.

> Reasumując w granicach 4 tys. zł dostaniesz raczej komputer dla
> początkującego grafika, albo do niezbyt zaawansowanych prac tego typu.

BZDURA. Chyba nie masz pojecia o czym mowisz.

> Pozdrowienia,

Pozdrawiam rowniez
A.P.

PS. Pracuje jako grafik od 6 lat.