Re: kom dla grafika

Autor: Marek Lisiowski (marek_at_iwp.com.pl)
Data: Wed 06 Nov 2002 - 13:44:22 MET

> Zalezy czym konkretnie zajmuje sie ten grafik, ale ja bym proponowal:
> - Athlon XP 1700 lub wiecej ~ 350 zl
> - 1 GB SDRAM ~ 500 zl
> - HDD najlepiej na UltraWide SCSI 80 MB ~ 1000 zl
> - kontroler SCSI ~ 300 zl
> - grafika Matrox 450 lub 550 ~ 500 zl
> - nagrywarka dowolna ~ 300 zl
> - klawiatura zwykla ~ 40 zl
> - mysz optyczna np. Logitecha ~ 100 zl
> - karta muzyczna dowolna ~ 50 zl
> - inne drobiazgi (FDD, modem, sieciowka).
>
> W 3-4 tys. powinienes sie spokojnie zmiescic.
>
> - do tego dalbym jeszcze monitor minimum 19 cali - np. Mitsubishi albo
Sony

Witam,
Nie jestem przekonany co do dysku SCSI bo oprócz podbijania ceny niewiele
wnosi.
Oprócz myszy przydałby się dobrej klasy tablet.
Niezwykle ważny jest dobry i duży monitor oraz wysokiej klasy karta grafiki
być może nawet profesjonalna (2-3 tys zł), ale to zależy od zastosowania.
Sony to monitory typu trinitron (proszę mnie poprawić jeśli się mylę) i
wśród grafików więcej jest takich, którzy ich nie lubią tak ze wzgledu na
odwzorowanie kolorów jak i pasy w poprzek ekranu.
Wysokiej klasy monitor 19" (nie wiem czy to nie za mało) będzie jednak
kosztował ponad 2500 zł.
Reasumując w granicach 4 tys. zł dostaniesz raczej komputer dla
początkującego grafika, albo do niezbyt zaawansowanych prac tego typu.
Pozdrowienia,
Marek