Re: cdrw-scsi

Autor: Cleriic (cleriic.nospam_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 29 Nov 2002 - 09:35:47 MET

Pewnego dnia news:Xns92D4D18FBD4B4dgimbox43pl_at_195.34.132.102,
splvr <dgim_at_WYWALTObox43.pl> napisał:
> "Cleriic" <cleriic.nospam_at_poczta.onet.pl> wrote in

> hehe no fakt, po nagraniu plytki audio jest problem z pozniejszym jej
> czytaniem w wiezy. Przypisywalem to jednak kiepskiemu i juz po naprawie
> laserowi w mojej wiezy. Na szczescie jestem totalnym zwolennikiem mp3 i
> zupelnie nie korzystam z plyt audio, ale uczciwie trzeba przyznac, ze taki
> problem przynajmniej u mnie istnieje. Z drugiej strony no nie wiem, TEAC to
> solidna marka i nie sadze zeby tej firmy nagrywary wypalaly w ten sposob
> plytki audio, ze pozniej nie mozna tego odtworzyc w wiezy. Wypalalem audio
> [...]

To czy śmiga zależy od wieży (zwykle te co potrafią czytać cdrw radzą sobie z
każdą płytką).
A co do nagrywarek Teac i BTC to nagrywają one metodą Z-CLV. I tu jest
problem!!!
Chodzi o to że przy tej metodzie podczas zmiany prędkości nagrywania (wraz z
oddalaniem się od środka krążka) robione są przerwy!!! Takie jak przy
przepełnieniu bufora. Poprostu uruchamiany jest SAfeBurn (różnie się to nazywa).
Inna sprawa to jakość lasera... w tych nagrywarkach z czasem (albo raczej z
ilością nagranych płytek) laser "nie trzyma" parametrów... słabnie.

To takie najważniejsze wady...
Podsumowując.
Jeśli ktoś nagrywa 5-10 płytek na miesiąc to taka nagrywarka mu wystarczy.
Ale jeśli nagrywasz 100-200 płytek na miesiąc... to Teac'i wysiadają po 6
miesiącach...

Tak miałem w pracy... :( Od kiedy namówiłem admina żeby mi kupił Yamahę... to
nagrywam nią już przeszło 8 miesięcy... i nadal hula.

Pozdr
Cleriic