Re: problem z dyskiem/odzysk

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 23:10:05 MET

Użytkownik "hefalump" <hefalump_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Mam spory problem z dyskiem :(
> W miare nowy, Seagate Barracuda III 40 GB.
> DZiała bezproblemowo. Nagle miałem totalny pad systemu
> ( Win Me, który był na tym dysku ) ... Zainstalowałem system
> na drugim dysku ( tez baracuda ale starsza ) Win XP HE, ale ...
> Z tamtego dysku ostała siem tylko jedna partycja :(. Z pozostałych
> trzech zostało : jedna niesformatowana partycja ( widzi ją system )
> i jedna partycja niewidoczna ( dopiero Easy Recovery I partition magic
> ją widzą ) o rozmierze równym sumie 2 byłych partycji ...

Niestety nie poradzę, jak odzyskać dane, ale może poradzę jak uniknąć
kłopotów w przyszłości. Z reguły uszkodzeniu ulega zawartość tablicy
partycji, więc trzeba sobie zawsze zrobić jej kopię. Np. programikiem
MBRWork http://www.terabyteunlimited.com - ale wystarczy nawet
wydrukować sobie jej zawartość spod Ranish Partitiona Managera (który
pozwoli w razie potrzeby na jej ręczne odtworzenie). Jeśli masz partycję
rozszerzoną i dyski logiczne, to użyj raczej DOS-owego programu DFSee
http://www.dfsee.com i jego poleceń Psave i Prestore; to pierwsze
zachowuje do pliku tablicę partycji oraz dane dotyczące dysków
logicznych, to drugie - pozwala je odtworzyć.

P.S. Błędem jest traktowanie Partition Magic jako programu do
diagnostyki i naprawy partycji. . .

M.