Re: oporny modem

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 23:20:58 MET

dusty_at_szkola.net napisał:

>Mm pewien maly problem. Kupilem sobie modem konktretnie jest to modem firmy
>Us.Robotics USR 56K SOFT CTR-21 PCi VOICE FXMDM. Problem polega na tym ze po
>wlozeniu modemu do komputera nic sie nie dzieje komputer go poprostu nie

napisz kolego jakie zlacze ma modem ISA/PCI/COM/USB/AMR

>wykrywa. Mam Win 98 i dosc wiekowy komputer PII 400. Probowalem go zainstalowac

(1)

>recznie uzywajac sterownikow na plycie ale to nic nie dawalo modem dalej nie
>dzialal. Moze mial juz ktos taki przypadek. Wydaje mi sie ze jest cos
>pomieszanego z przerwaniami. W Biosie mam ustawiony modem na przerwaniu 3. Nie

BIOS obsluguje urzadzenia, ktore sa zintegrowanymi peryferiami z plyta
glowna; czyli np. standardowe porty, kontrolery dyskow itepe; o ile
modem przyniosles ze sklepu, BIOS nic nie wie o jego istnieniu;

>mam pojecia jak ten problem rozwiazac, moglby mi ktos pomoc.

(1) otoz komputer moze co najwyzej napisac w tabelce podsumowujacej
POST informacje ze znalazl "simmple commm. device" o ile modem jest
P'n'P i jest na zlacze magistrali PCI/ISA/AMR; modemy podlaczane przez
COM/USB nie beda przez sam komputer widziane;

do tego trzeba miec zainstalowany system operacyjny /jaki?/ ktory
zobaczy modem;

jezeli jest to windows i nie widzi modemu /np. nie monituje o
pojawieniu sie urzadzenia "enumerator" przy pierwszym starcie z
urzadzeniem/, to masz takie mozliwosci:

a) zlacze modemu nie dziala; dla PCI/ISA;
b) kontroler magistarli jest niepoprawnie zainstalowany; dla USB;
c) sterowniki dedykowane do plyty glownej nie dzialaja; dla COM;
d) port jest uzywany przez inne urzadzenie; dla COM;
e) kabelek zlacze - pinout jest niepodlaczony do MOBO; dla COM;
f) modem jest w konflikcie z innymi zasobami; dla PCI/ISA (!) np. z
zasobami MOBO, modem koniecznie musi byc np. na IRQ3, ktore jest w
systemie zajete przez COM2/4; lub modem koniecznie chce wejsc w
przestrzec adresowa lub pamieci zarezerwowana;

wreszcie

g) modem jest uszkodzony;

przede wszystkim napisz jakie MOBO, jaki OS, co masz wlozone itepe;

pozdrawiam;
adas;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?