Re: DVD-ROM i wyjscie dzwieku 5.1

Autor: Cleriic (cleriic.nospam_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 28 Nov 2002 - 20:42:47 MET

Pewnego dnia news:as5k5p$m4b$1_at_news.tpi.pl,
Yaro <jaropl_at_friko2.onet.pl> napisał:
> Witam,
>
> Mam nowy nadep DVD Liteon i plyte glowna Gigabyte GA-7VAX (na plycie
> kontroler dzwieku Realtek 5.1). Pytania: Jak wykorzystac dobrodziejstwo tego
> kontrolera przy odtwarzaniu filmow DVD z mojego DVD-ROm. Na razi
> epodlaczelem kabelkiem DVD-rom z plyta głowna (do gniacka CD-In na plycie
> glownej). Ale czy tym sposobem nie skazuje sie na to, ze juz do plyty dotrze
> dzwiek najwyzej w2 kanalach???
> A moze jest OK i ten kontroler "domysli sie" ze leci dziwke nei ze zwyklego
> CD-ROMu tylko z DVD i zacznie poprawnie rozkodowywac na 5.1

> [...]

Jak masz głośniki podłączone do SP_DIF (zewnętrzne wyjście),
to w odtwarzaczu PowerDVD ustaw sobie kierowanie dźwięku na SP_DIF.

Nie wiem czy inne głośniki niż Creative sobie radzą z czymś takim...
moze karta dla nich musi dekodować dźwięk?

Poeksperymentuj z różnymi ustawieniami, i odtwarzaj za każdym razem film który
na pewno ma dźwięk DolbyDigital lub DTS. A wtedy poczujesz różnicę! :)

Pozdr
Cleriic