Re: Uwaga! Nie kupujcie sprzetu niespelniajacego Polskich norm!

Autor: Michal Tanas (mike_at_thanedd.amu.edu.pl)
Data: Wed 27 Nov 2002 - 13:52:34 MET

Borys Pastuszek <boryspasNOSPAM_at_red.alpha.net.pl> wrote:

> [...]
> ogladania telewizji i taka jest jej podstawowa funkcja. Jesli tego nie
> spelnia sprzedawca mial obowiazek uprzedzic Cie o tym przed zakupem. Skoro
> tego nie zrobil, wiec w mysl polskiego prawa nieswiadomie nabyles produkt
> niespelniajacy swojej podstawowej funkcji, czy odbiorow _dostepnych_ kanalow
> telewizyjnych gdyz sprzedawca zatail przed Toba ten fakt, wobec czego
> przysluguje ci wymiana na produkt inny, niz bedacy przedmiotem sporu, tzn
> inna karte.

> pieni?dzy za kart?,
>
> Jesli prosisz o wymiane z tytulu rekojmi to patrz wyzej.

Te przepisy powsta?y z my?l? o uszkodzonym egzemplarzu a nie o celowej
sprzeda?y nieprawid?owej wersji. Komputronik oczywi?cie wymieni mi kart?,
ale na inny egzemplarz wersji PAL B/G (ju? raz tak zrobili). Nie jest to
?adnym rozwi?zaniem bo ka?da karta w tej wersji b?dzie w Polsce dzia?a?
tak samo ?le. Karta odbiera wszystkie kana?y w tym sensie ?e jaki? tam obraz
daje si? zobaczy?, a prawo nie ocenia jako?ci obrazu. Sytuacji w kt?rej
Pinnacle Systems sprzedaje dwa drastycznie r??ni?ce si? jako?ci? produkty
pod t? sam? nazw? m?drale z naszego sejmu nie przewidzieli. Skandalem jest
to ?e najwyra?niej mo?na w Polsce legalnie sprzedawa? produkt niezgodny z
Polskimi standardami.

> Masz fakture, rachunek, jakikolwiek dowod zakupu oznaczony co do konkretnego
> egzemplarza (nr seryjny) ? Ew karte gwarancyjna ? Czy na karcie TV jest
> sticker Komputronika ? Proponowalbym dolaczyc do listu kopie faktury i
> zdjecie tej karty z widocznym nr seryjnym badz stickerem. Wcale nie
> zartuje... A swoja droga, jesli firma wyprla sie tego, a rzeczywiscie ta
> kartye tam kupiles, to odradzam innym zakupy u nich...
>
> Pozdr
> Borys

Mam faktur? i gwarancj? z Komputronika z numerem seryjnym karty (na samej
karcie jest nalepka Adratica). Wysy?a?em to wszystko wielokrotnie do
Komputronika, par? razy by?em tam osobi?cie i zawsze dostawa?em odpowiedzi ?e
mam przywie?? CA?Y KOMPUTER do serwisu i ZOSTAWI? GO TAM. Dopiero po kilku
miesi?cach u?erania si? przys?ali mi instrukcj? na czym polega "rozwi?zanie
programowe" - prze??czy? kraj na Brazyli? w Pinnacle Studio. Dowodzi to ?e
albo serwis Komputronika jest totalnie niekompetentny (je?eli prze??czenie
jednej opcji wymaga zostawienia komputera w serwisie, to a? strach pomy?le?
ile im zajmie np. zdj?cie obudowy), albo jest to ewidentnie ch?? ukrycia
ca?ej manipulacji przed klientami, co ?wiadczy o tym ?e Komputronik ?wietnie
wie co tak naprawd? sprzedaje. Potem w og?le przestali odpowiada? na moje
listy.

M.T.

PS
Instrukcj? zachowa?em sobie na pami?tk?, je?eli kogo? interesuj? "magiczne
rzeczy kt?re robi? panowie z serwisu" mog? mu j? przes?a? na priva (380KB plik
Worda, sformatowany jakby zosta? wyj?ty psu z gard?a). A karty ?adna si?a nie
zmusi do poprawnego odbierania PAL D/K - parametr kt?rym r??ni? si? systemy
(odst?p pasm wizji i fonii, PAL D/K: 6.5MHz, PAL B/G: 5.5MHz) jest na sztywno
wpisany w hardware, bez wymiany tunera nie da si? tego zmieni?.