Re: Uwaga! Nie kupujcie sprzetu niespelniajacego Polskich norm!

Autor: Borys Pastuszek (boryspasNOSPAM_at_red.alpha.net.pl)
Data: Mon 25 Nov 2002 - 22:17:12 MET


> Ale? Komputronik to bardzo ch?tnie zrobi - nastawi? kart? na siln? stacj?
> (np. TVN) i poka?? ?e obraz jest ?wietnej jako?ci - jest d?wi?k, jest
kolor, a ?e
> Lis ma twarz czerwon? jak indianin na wojennej ?cie?ce to wina s?abego
sygna?u/systemu
> Windows/z?ej pogody (niepotrzebne skre?li?). Ani Komputronik ani Pinnacle
nigdzie
> przecie? nie gwarantuje ?e karta b?dzie odbiera? WSZYSTKIE kana?y (r?wnie?
te s?absze).

Jesli karta nie odbiera wszystkich kanalow to jest niepelnowartosciowa. Czy
w instrukcji napisali, ze karta ma prawo nie odbierac niektorych kanalow
badz odbierac je zle z _anteny_zbiorczej_badz_kabla_TVK_ ? Bo jesli nie, a
nie odbiera wszystkich kanalow, to sprzedawca nie ma racji. Karta sluzy do
ogladania telewizji i taka jest jej podstawowa funkcja. Jesli tego nie
spelnia sprzedawca mial obowiazek uprzedzic Cie o tym przed zakupem. Skoro
tego nie zrobil, wiec w mysl polskiego prawa nieswiadomie nabyles produkt
niespelniajacy swojej podstawowej funkcji, czy odbiorow _dostepnych_ kanalow
telewizyjnych gdyz sprzedawca zatail przed Toba ten fakt, wobec czego
przysluguje ci wymiana na produkt inny, niz bedacy przedmiotem sporu, tzn
inna karte.

> Zdaniem polskiego prawa nie. Firma wykaza?a dobr? wol? i ch?? zwrotu
pieni?dzy za kart?,
> co z tego ?e opatrzy?a to warunkiem niemo?liwym do spe?nienia.

Jesli prosisz o wymiane z tytulu rekojmi to patrz wyzej.

> Karta by?a ju? raz wymieniana - dosta?em inny egzemplarz tej samej
> wersji PAL B/G. Problem nie polega na tym ?e karta jest uszkodzona (wtedy
sprawa by?aby
> prosta) tylko na tym ?e NIE JEST PRZEZNACZONA DO PRACY W POLSCE. W jaki
spos?b
> udowodni? to przed s?dem skoro producent tej?e karty (Pinnacle) wymy?li?
sobie
> bajeczk? ?e jest "PRZYSTOSOWANA DO PRACY W POLSCE POPRZEZ ROZWI?ZANIE
PROGRAMOWE"?

Jw. produkt (dany model karty) nie spelnia fukcji, do ktorej zostal
przeznaczony.

> Do Federacji Konsument?w ju? si? zwr?ci?em. Na razie na jej list
Komputronik odpowiedzia?
> ?e ... nigdy nic w Komputroniku nie kupowa?em.

Masz fakture, rachunek, jakikolwiek dowod zakupu oznaczony co do konkretnego
egzemplarza (nr seryjny) ? Ew karte gwarancyjna ? Czy na karcie TV jest
sticker Komputronika ? Proponowalbym dolaczyc do listu kopie faktury i
zdjecie tej karty z widocznym nr seryjnym badz stickerem. Wcale nie
zartuje... A swoja droga, jesli firma wyprla sie tego, a rzeczywiscie ta
kartye tam kupiles, to odradzam innym zakupy u nich...

Pozdr
Borys



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 01:58:38 MET DST