Re: Uwaga! Nie kupujcie sprzetu niespelniajacego Polskich norm!

Autor: Michal Tanas (mike_at_thanedd.amu.edu.pl)
Data: Mon 25 Nov 2002 - 12:29:52 MET


Borys Pastuszek <boryspasNOSPAM_at_red.alpha.net.pl> wrote:

> Och jak jak lubie takie sprawy :). Sprzedano Ci produkt NIEPELNOWARTOSCIOWY,
> nie informujac Ciebie o tym wczesniej.Jesli jest tak jak piszesz, masz prawo
> skorzystac z rekojmi. Poniewaz to Ty jestes osoba, od ktorej sprawa
> wychodzi, na firmie Komputronik spoczywa ciezar udowodnienia, ze karta jest
> w pelni wartosciowa, czyli oferuje jakosc obrazu i dzwieku zgodnie z
> zapewnieniami producenta.

Polskie tzw. "prawo" zosta?o tak napisane ?e firma wymy?li sobie bajeczk?
o "rozwi?zaniu programowym" i ju? produkt robi si? najzupe?niej PE?NOWARTO?CIOWY.
Polskiego prawodawcy najwyra?niej nie obchodzi ?e w Polsce sprzedawany jest produkt
znacznie GORSZEJ JAKO?CI ni? produkt sprzedawany POD T? SAM? NAZW? na zachodzie.

> Reasumujac, domagaj sie od Komputronika, zeby
> zainstalowali Tobie ta karte i udowodnili, ze dziala prawidlowo.

Ale? Komputronik to bardzo ch?tnie zrobi - nastawi? kart? na siln? stacj?
(np. TVN) i poka?? ?e obraz jest ?wietnej jako?ci - jest d?wi?k, jest kolor, a ?e
Lis ma twarz czerwon? jak indianin na wojennej ?cie?ce to wina s?abego sygna?u/systemu
Windows/z?ej pogody (niepotrzebne skre?li?). Ani Komputronik ani Pinnacle nigdzie
przecie? nie gwarantuje ?e karta b?dzie odbiera? WSZYSTKIE kana?y (r?wnie? te s?absze).

> Bzdurzenie o tym, ze karta nie moze zostac zwrocona wymieniona na nowa bo byla
> montowana w slocie PCI jest zwyklym oszustwem !!

Zdaniem polskiego prawa nie. Firma wykaza?a dobr? wol? i ch?? zwrotu pieni?dzy za kart?,
co z tego ?e opatrzy?a to warunkiem niemo?liwym do spe?nienia.

> MNie kiedys w pewnym
> hipermakecie probowali wmowic, ze skoro skorzystalem z gwarancji to nie mam
> prawa do rekojmi he he. W wypadku, gdy sprzedawca nie udowodni ci, ze nie
> masz racji, masz prawo zwrocic ta karte badz wymienic na nowa.

Karta by?a ju? raz wymieniana - dosta?em inny egzemplarz tej samej
wersji PAL B/G. Problem nie polega na tym ?e karta jest uszkodzona (wtedy sprawa by?aby
prosta) tylko na tym ?e NIE JEST PRZEZNACZONA DO PRACY W POLSCE. W jaki spos?b
udowodni? to przed s?dem skoro producent tej?e karty (Pinnacle) wymy?li? sobie
bajeczk? ?e jest "PRZYSTOSOWANA DO PRACY W POLSCE POPRZEZ ROZWI?ZANIE PROGRAMOWE"?

> Co do konkretnych przepisow to proponuje zajrzac na
> www.federacja-konsumentow.org.pl/, znjdziesz tam m.in.obowiazujace przepisy
> dotyczace rekojmi jak i adresy i telefony loklnych oddzialow federacji,
> powinni Ci pomoc w tej sprawie. Powodzenia !

Do Federacji Konsument?w ju? si? zwr?ci?em. Na razie na jej list Komputronik odpowiedzia?
?e ... nigdy nic w Komputroniku nie kupowa?em.

> Pozdr
> Borys

Pozdr
MT



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 01:58:26 MET DST