Re: Samsung 171s - opinie uzytkownikow

Autor: Walker (jackysky_at_polbox.com)
Data: Fri 01 Nov 2002 - 00:42:48 MET

Użytkownik "Paweł Paroń" <pawelp_at_freeland.lublin.pl> napisał w wiadomości

Witam!

> Nie bez powodu "automatycznie" jest ustawiane na 5. Bo przy minimalnych
> ustawieniach, jakie masz teraz, paleta kolorów jest zupełnie do bani, nie
> masz rzekomych 16 milionów (chyba żaden LCD tak naprawdę nie ma 16
> milionów), ani rzeczywistych 260 tysięcy (tyle ma większość paneli TFT,
> przynajmniej z tych w ludzkich cenach, nie oglądałem takich kosztujących
> powyżej 10.000).

Nie neguję. Nie wiem. Choć przyznam, że dane techniczne średnio mnie
interesują. Wolę to co widzę.

> [...]
> automatyczne"), to rzeczywiście widać płynne przejście między kolorami,
ale
> już jasne odcienie zlewają się w jeden, "wypalony" biały. Natomiast jak
> ustawisz znośny dla oka poziom jasności i kontrastu (czyli zazwyczaj
> minimum, na jakie pozwala monitor), to zobaczysz wyraźne granice kolorów,
> pojawią się paski, schodki, efekt jest taki, jakby "ubyło" bitów z
> informacji o kolorze. Dlatego producenci tych paneli dają jasność i
kontrast
> na maksa, aż łeb boli i "nie pozwalają" tego zmniejszyć do rozsądnego

Zrobiłem tak. Efektów schodków i pasków brak. Przeglądałem różne tapety, a
także zdjęcia wykonane osobiście cyfrakiem 2,1 Megapixela. Nie widziałem (
mimo ręcznych zmian kontrastu i jasności do poziomu 20 i więcej ) różnic w
bieli np. nieba, a także w odcieniach zieleni skóry żaby :-) Jak dla mnie to
zdjęcia, zwłaszcza te robione cyfrakiem, wychodzą super. I w takim przypadku
to zwykle przyglądam się uważnie zdjęciom i nie widziałem niczego, co by nie
przypadło mi do gustu. Uważam, że barwy są poprawnie odwzorowane i nasycone.
A np. taka róża na cały ekran to ma chyba z kilkadziesiąt odcieni czerwieni.
Wygląda pięknie. No zależy jednak kto czego szuka. Ale jeśli podasz mi może
jakiś link do "referencyjnego" zdjęcia to chętnie posiedzę nad tym
zagadnieniem.

Pozdrawiam
Walker