Re: Samsung 171s - opinie uzytkownikow

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sat 02 Nov 2002 - 20:21:28 MET

In article <apsf9q$80t$1_at_news.onet.pl>, Walker wrote:

> Zrobiłem tak. Efektów schodków i pasków brak. Przeglądałem różne tapety, a
> także zdjęcia wykonane osobiście cyfrakiem 2,1 Megapixela. Nie widziałem (
> mimo ręcznych zmian kontrastu i jasności do poziomu 20 i więcej ) różnic w
> bieli np. nieba, a także w odcieniach zieleni skóry żaby :-) Jak dla mnie to
> zdjęcia, zwłaszcza te robione cyfrakiem, wychodzą super. I w takim przypadku
> to zwykle przyglądam się uważnie zdjęciom i nie widziałem niczego, co by nie
> przypadło mi do gustu. Uważam, że barwy są poprawnie odwzorowane i nasycone.
> [...]

Np. zobacz to zdjęcie, które zrobiłem nad Wisłą, na tym pierwszy raz
zauważyłem tę wadę monitorów LCD:

http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=47025

na kineskopie niebo ma idealnie płynne przejście od jasnego do ciemnego
błękitu, nie można dopatrzeć się żadnej granicy między odcieniami (no,
prawie, są w niektórych miejscach "plamy", ale naprawdę trzeba się długo
wpatrywać), a na LCD po przyciemnieniu do sensownego poziomu, przy którym
dało się patrzeć w monitor bez okularów przeciwsłonecznych, od razu
zauważyłem wyraźne paski. I to czym bardziej zmniejszałem jasność i
kontrast, tym bardziej te paski wyłaziły, jakby paleta kolorów miała coraz
mniej bitów. Testowałem monitory Astron, Belinea, Philips, LG, Eizo. Tylko
na Eizo nie było tego efektu, a przynajmniej nie zauważyłem go w pierwszej
chwili, no i obraz nie był tak rażąco jasny i kontrastowy. Inna rzecz, że
oglądałem tylko względnie tanie monitory 15" (oprócz tego jednego 16" Eizo),
może te większe i nowsze mają już jakieś lepsze panele?

Paweł