Re: dysk IMBa padl...

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 22 Oct 2002 - 15:28:28 MET DST

Użytkownik "ZOMO" napisał:

> http://republika.pl/gits_3/dysk_ibm.wav

Dokładnie identyczne odgłosy miałem, gdy padł mi pół roku temu IBM 60
GB.
W moim przypadku skończyło się na pogodzeniu się z faktem (oj ciężko
było) i wymianie dysku w serwisie na nowy (tym razem Barracudę).

> czy da sie odzyskac dane z takiego dysku
> czy naprawa (odzyskanie danych) wymaga
> ingerencjii w elementy mechaniczne dysku

Jeśli dysk nie jest wykrywany, to prawdopodobnie w grę wchodzą tylko
zabiegi mechaniczne. W przypadku uszkodzenia elektroniki można pokusić
się o próbę jej wymiany samodzielnie - niestety jest to operacja
wysoce ryzykowna, której wynikiem mogą być 2 uszkodzone dyski. W
przypadku uszkodzonej mechaniki może być gorzej. Wymiana głowic czy
łożysk to raczej zadanie dla wyspecjalizowanych punktów serwisowych.

Jeśli chodzi o MBM, to w ich przypadku nie powinno być problemu z
odzyskaniem danych. Niestety za całkiem spore pieniądze - zdecyduj
sam, czy gra jest warta świeczki.

Pozdrawiam,
Sniper