[dlugie] Co sie dzieje ? Help !

Autor: Endruz (endruz2000_at_yahoo.com)
Data: Mon 21 Oct 2002 - 10:18:29 MET DST

Witam,

kolega podrzucil mi komp w celu przeinstalowania systemu. Ogolnie caly
sprzet chodzil dziwnie, pozniej nie uruchamial sie wcale, potem sam sie
resetowal.
Komp to: Abit BX 133 Raid, Pentium III 800, IBM HDD 30 GB, 128 DIMM RAM
(siemens), Gigabyte TNT2, sieciowka, SB Live.
Dysk podzielony na 3 rowne partycje, wczesniej dzialal pod WinXP. Usterka
polega na tym, ze w teh chwili nie mozna na nim zainstalowac zadnego systemu
operacyjnego z rodziny Win...
Na poczatku przestal sie uruchamiac w ogole - pozniej po kilku
"poruszeniach" grafika zaczal startowac, ale coz z tego - Win XP wywala blad
podczas instalacji, ze za malo pamieci RAM (64MB mimo, ze jest 128), po
opanowaniu tego problemu (w koncu sam ustapil ...) odpalam z CD-ROM
instalke - wybieramy katalog i system przegrywa pliki - pozniej, gdy juz
nadchodzi czas na reset i instalke z HDD, jako kontynuacje procesu, w
momencie proby uruchomiania na starcie z hdd dalszej instalki system sie sam
resetuje i leci od poczatku :( To samo sie dzieje przy probie instalacji
Win2k Prof. W Win ME udalo mi sie przebrnac proces instalacji na hdd, ale
podczas pierwszego startu komp wchodzi w tryb graficzny dochodzi do momentu
"Updating system information/files" i nastepuje reset i w tym miejscu petla
rowniez sie zamyka ...
Probowalem zmieniac pamieci, wyjalem wszystko co nie bylo konieczne do
instalki (sieciowka, SB), podlaczylem inny zasilacz, zmienilem karte
graficzna, jedyne co nie bylo sprawdzane to plyta i procesor - procek jest
dobry, to co - moze to byc objaw schrzanionej plyty glownej ? Mimo, ze
system w sumie sie odpala ?
Moze sprobowac odpalic to na Linuxie ? Zostaje jeszcze dysk, ale sprawdzalem
go kilkoma programami (scandisk, chkdsk, pq7) i wszedzie byl ok - nie ma bad
sectorow, podlaczony pod inny komp dziala normalnie ...
Skonczyly mi sie pomysly :((( Ktos moze spotkal sie z czyms takim ?
Kazda wskazowka bedzie na wage zlota ... Nie za bardzo wiem co jeszcze mozna
w "domowy" sposob zweryfikowac ... Moze podpiac inny dysk i zainstalowac
system na tym sprzecie ?

Dzieki i pozdrowka,
Andrzej