Re: Moc zasilacza

Autor: oVo (ovo_at_nospam.poczta.onet.pl)
Data: Fri 18 Oct 2002 - 12:52:06 MET DST

On Thu, 17 Oct 2002 20:11:27 +0000 (UTC), Paweł Paroń
<pawelp_at_freeland.lublin.pl> wrote:

>Skąd te dane? Bo ze szkoły pamiętam, że coś koło 80-90%, jeśli nie więcej.
>Ale to było bardzo dawno, mogło mi się pokręcić. 50% to będzie miał zwykły,
>liniowy stabilizator, w źle dobranych warunkach (napięcie wejściowe dwa razy
>większe od wyjściowego, ale to konstrukcja zazwyczaj bez sensu).

Nie przy takiej mocy. Przy malej mocy moze miec i 95%, ale nie jak
dostarcza kilkaset wat. Najlepszy Enermax Active PFC ma okolo 70%
sprawnosc przy pelnym obciazeniu wedlug danych producenta:

http://www.enermax.com.tw/eg365ax-ve-fca.htm

Mozna by bylo osiagnac wieksza sprawnosc ale wtedy nie mozna by bylo
pobierac z zasilacza mniejszej mocy, bo spalilyby sie obwody
wejsciowe. Czyli np. zasilacz moze miec sprawnosc 85% ale nie mozna go
obciazyc mniej niz 200W bo sie sfajczy. A na to producent sobie nie
pozwoli bo sfajczy sie co drugi wyprodukowany zasilacz.

Pozdrawiam

oVo