Re: Proszę o radę w sprawie drukarki...

Autor: Tomasz Nowicki (tomnowik.usun_at_polbox.pl)
Data: Tue 15 Oct 2002 - 19:01:45 MET DST

"Lucass" <(usun_to)lucass.home_at_pf.pl> wrote in message

> ps. Co to jest piezo?

Ogólnie, sposób wypluwania atramentu - kryształ jak dostanie prądem to aż
się kurczy. Jak go podłączyć do cienkiej rurki z tuszem, to zmiana objętości
spowoduje wypluwanie tuszu. To tak z grubsza. W przeciwieństwie do tego HP i
paru innych stosuje podgrzewanie - tusz zaczyna się gotować, wzrasta
ciśnienie w rurce i... kipiący czajnik widziałeś? To mniej więcej tak samo.
W praktyce różnica sprowadza się do tego, że HP et consortes sprzedaje nową
głowicę z każdym tuszem (chociaż w bardzo najnowszych modelach zaczyna się
to zmieniać), a u Epsona i spółki głowica jest stała i kosztuje 1,75xcena
drukarki plus wymiana. Z tego wynika, że jak się w HP zatka, to wymieniasz
kartridż. A jak w Epsonie - to całą drukarkę. Ja mam Epsona, ale ja to,
wiesz - truskawki cukrem...
T.
PS. Canon stosuje technologię Epsona, a Lexmark - murzyńską.