Przerywany dźwięk (GA-7VTXH, CT5880, WinXP)

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Sun 13 Oct 2002 - 14:03:44 MET DST

Witam

Mój problem jest chyba dosyć częsty, jednak jego rozwiązania nie udało mi
się znaleźć w archiwum grupy. Otóż mam płytę gł. Gigabyte 7VTXH, która
posiada chip audio firmy Creative, model CT5880. Używam systemu Windows XP i
"wbudowanych" w niego sterowników do tego układu dźwiękowego. Problem polega
na tym, że podczas transferu z dysku (pracuje on w trybie Ultra-DMA 5)
dźwięk się "rwie". Nie pomogła ani zmiana sterowników na te dostarczone
przez Creative'a, ani instalacja najnowszego VIA 4-in-1. Windows nie
umożliwia mi jakiejkolwiek zmiany zasobów wykorzystywanych przez układ
(przerwanie 14 (trochę "niskie"...) - nie współdzielone z niczym, brak
przydzielonego DMA (?)). Zbytniego tłoku w systemie też nie ma, bo
zainstalowany jest jeszcze tylko modem, zintegrowana sieciówka i grafika.
Myślałem, że może pomoże zmiana trybu pracy kontrolera przerwań z APIC na
PIC w setupie BIOSu, ale zmiana ta powoduje, że system przestaje mi się
ładować (trzeba jeszcze wyzerować DMI Poll ?) Dobrze myślę, czy to też by
nic nie dało?
Trochę już mnie to denerwuje, bo słuchać tego nie sposób. Czy ktoś miał
podobny problem i jakoś sobie z nim poradził?

Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.
Zbyszek T.