Re: Jaki procek najlepszy do notebooka ... ??

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sun 13 Oct 2002 - 11:52:18 MET DST

Hi,

Shade_ wrote:

> No wlasnie wiem, zastanawiam sie czy wybrac jakiegos notka z Celkiem ale
> bardziej wypasionym, czy juz lepiej z PIII albo nawet P4,ale z mniejszym

A potrzebujesz mocy procesora czy nie? W przypadku note-
booków moc procesora zazwyczaj jest zdecydowanie mniej
istotna niż w przypadku komputerów biurkowych -- chyba,
że notebook ma zastąpić całkowicie "desktopa".

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że notebook z Celeronem
klasy 600 MHz może być zdecydowanie lepszym komputerem
niż tej klasy maszyna wyposażona w Pentium 4 1.8 GHz,
ale gorszy ekran, krócej "wytrzymujące" baterie, mniej
RAMu i mniejszy dysk twardy.

Ja osobiście używam notebooka z Pentium 100 i choć wiem,
że w tej chwili to już straszny archaizm, to jednak do
zastosowań "przenośnych" (słuchanie MP3, obsługa aparatu
cyfrowego, pisanie tekstu, programowanie, Internet i
poczta) wcale nie jest to zła maszyna! Korzystam też
czasem z lepszych notebooków (np. z K6-2 400) i są one
aż nadto wystarczające do takich zastosowań. Inaczej
będzie dopiero przy potrzebie grania 3D, oglądania
filmów, prowadzenia bardzo rozbudowanych prezentacji
multimedialnych itd.

> (ale nie wiem czy to prawda), ze Celki w notebookach sa bardziej "mulaste"
> niz w blaszaku. Przyznam sie, ze nie znam sie wogole na notkach, wiem tyle

Kiedyś było wręcz odwrotnie -- mobilne Celerony pierwsze
otrzymały FSB 100 MHz. W tej chwili nie powinno być
różnicy. Mobilne Celerony (ale nie te P4-podobne!) będą
też najchłodniejszymi i najmniej zużywającymi baterie
procesorami.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |