Re: jak sprzetowo zmniejszyc gamma?

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Wed 09 Oct 2002 - 10:43:59 MET DST

pawelp_at_freeland.lublin.pl naskrobal(a):

> Wydaje mi się, że chipset SiS730 nie pozwala zmienić tego programowo,
> mam stale 2.20 i kontrast wali mi po oczach. Pytanie do władających
> lutownicą: jak najprościej zrobić sprzętową regulację? Czy puszczenie
> sygnałów RGB przez dzielniki napięcia (potencjometry) obniży mi
> kontrast ekranu, czy tylko przesunie poziom jasności, a kontrast
> zostanie bez zmian?

Zmniejszy Ci się kontrast, a to nie to samo, co jaskrawość czy gamma.
Musiałbyś zrobić wzmacniacz (a właściwie tłumik) nieliniowy. Do zrobienia,
ale raczej nie w warunkach amatorskich. Jeśli używasz czegokolwiek więcej,
niż 800x600_at_75Hz, zapomnij. Będzie taka utrata ostrości, że aż miło
(tzn. niemiło) ;-)
BTW: regulacje jasności i kontrastu masz w monitorze ;-)

--
Pozdrawiam,
                           Donik