Re: Ktory panel LCD wybrac?

Autor: Rafał (bb22200_at_dea.net.pl)
Data: Tue 08 Oct 2002 - 15:56:07 MET DST

Paweł Paroń wrote:

> No to zwróć uwagę właśnie na janość i kontrast, ale nie żeby były max jak
> żarówa, tylko właśnie żeby dało się skręcić do rozsądnego poziomu, nie
> tracąc jednocześnie za bardzo na jakości kolorów.
>
> Ja kupiłem monitor Astron 15DX3, głównie ze względu na cenę i względnie
> dobrą jakość (widziałem lepsze, ale kosztowały od 2500 w górę), ale ma
> właśnie taką wadę, że przy małej jasności (czyli jak pracujesz w ciemnym
> pokoju) kolory są kiepskie.

prawda,
ale jest na to sposób !
ja, jak miałem ten monitor to zmniejszałem 'gamma'
na karcie (Matrox)
przy takich ustawieniach monitorek ożył i pokazał
całkiem ładne kolorki i kontrast.

w ogóle tanich LCD to należy jasnośc i kontrast ustawić
na sztywno tak na 70-80%, a całą resztę ustawień
- wg. indywidualnych upodobań - należy dokonać juz
w sterowniku karty.
wg. mojej praktyki daje to lepszy efekt, niż 'majglowanie'
jasnościa i kontrastem w LCD, który i tak nie działa jak kontrast
tylko jakaś inna ... alternatywna jasność.

R.