Re: W jaki sposób wrócić do FAT32 z NTFS ?

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sun 06 Oct 2002 - 11:22:18 MET DST

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <USUNTO_Z.Maczynski_at_siden.pl> napisał w
wiadomości news:anosm4$6o6$1_at_news.tpi.pl

> i tak się stało :-(
>
> ja robiłem za pomoca convert c: /fs:NTFS
>
> Czy NTFS jest tak wolny czy poprostu podczas konwersji z FAT32 na
> NTFS tak zwalnia ?
> Czy gdybym normalnie sformatował dysk do NTFS to czy też byłby tak
> wolny ?

Najlepiej, gdybyś założył tę partycję od zera korzystając z narzędzi w
XP, od razu w NTFS. A jeśli zakładasz ją w FAT32 z przeznaczeniem pod
konwersję do NTFS, to trzeba ją formatować nowym narzędziem OFORMAT
(jest na płytce) z odpowiednim przełącznikiem, zależnym od wielkości
klastra (najlepiej /A:8); wówczas przy przejściu na NTFS zachowany
zostanie warunek rozpoczęcia obszaru danych z początkiem nowego klastra
(w tym wypadku od sektora numer 8 licząc od zera) i optymalny klaster 4
kB. Warto jeszcze wtedy zostawić sobie kawałek ciągłego miejsca pod
obszar MFT i do tego służy narzędzie cvtarea, ale to samo uzyskasz
później jakimś przyzwoitym defragmenterem.

Ale najważniejsze jest zapewnienie odpowiedniej ilości RAM, jak już
sugerował mój przedpiśca :-).

M.