Re: Jaki system plików NTFS czy Fat32 ?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 04 Oct 2002 - 13:50:48 MET DST

Użytkownik "AnTyCh" napisał:

> Trudno sie z toba zgodzic. NTFS wykorzystuje journaling,
> sledzac wszystkie operacje na dysku daje wieksza szanse
> na odzyskanie danych w przypadku niekontrolowanego restartu.

Journaling powiadasz? To fakt. Działa... podobno skutecznie. Mnie
zawiódł kilka razy. W przypadku poważniejszych awarii odzyskiwanie
Easy Recovery nie przynosiło żadnych rezultatów. Również Tiramisu czy
Lost&Found głupiały. A FATem dopóki nie uszkodzisz fizycznie dysku
możesz walczyć do boolu. Oczywiście to jest moje zdanie. Jak ktoś woli
NTFS - nie mam nic przeciwko temu.

> FAT32 "siadzie" tez w innych przypadkach. Slabo radzi sobie
> z duzymi partycjami, a przy pojemnosci obecnych dyskow
> to zaczyna byc problem.

No tak, to też kontrargument na FAT'a. Nawet specyfikacja nowego
FAT32X niewiele tu pomaga. Nawet sam Microsoft nie zaleca stosowania
partycji FAT32 większych niż 64 GB - występuje problem z prawidłowym
wskazywaniem wolnego miejsca na dysku, tzn. wolne miejsce = wielkość
partycji - 64 GB - faktycznie zajęty obszar (czy jakoś tak).

> Szkoda ze niczym tego nie poprales.

No patrz! Nawet nie przyszło mi do głowy, żeby "prać" partycje.
Następnym razem popiorę :-)))

Pozdrawiam,
Sniper