Re: Jaki system plików NTFS czy Fat32 ?

Autor: AnTyCh (antych.n0spam_at_irc.pl)
Data: Fri 04 Oct 2002 - 10:59:56 MET DST

Sniper wrote:

> Osobiście uważam, że NTFS jest bezpieczniejszy - dopóki działa
> poprawnie, tzn. podczas normalnej pracy Windy i jakichś drobnych
> zwisów system plików pewniej chroni swoje dane. Jeśli natomiast
> nastąpi poważniejsza awaria (a taka może wystąpić podczas
> niekontrolowanego resetu), to czasami użytkownik NTFS jest bezradny -
> po prostu system ten jest zbyt skomplikowany i zaawansowany - stąd też
> niewiele narzędzi do odzyskiwania i naprawiania danych na takich
> dyskach.

Trudno sie z toba zgodzic. NTFS wykorzystuje journaling, sledzac
wszystkie operacje na dysku daje wieksza szanse na odzyskanie danych
w przypadku niekontrolowanego restartu. Narzedzia do odzyskiwania
danych z NTFS oczywiscie sa, np, taki Easy Recovery jest banalny w obsludze
i dziala bez problemu na najnowszym NTFS 5.1, wiem bo niestety
musialem z niego raz skorzystac.

> Z tego względu polecam FAT32, do którego istnieje cała masa
> narzędzi diagnostyczno-naprawczych. Jeśli chodzi zaś o samą wydajność
> to w obu przypadkach wygląda podobnie. Prędkość FAT32 "siada" dopiero
> w specyficznych sytuacjach, np. dużej ilości plików w jednym katalogu
> (np. 10.000).

FAT32 "siadzie" tez w innych przypadkach. Slabo radzi sobie z duzymi
partycjami, a przy pojemnosci obecnych dyskow to zaczyna byc problem.

> Mimo wszystko - mój werdykt: FAT32.

Szkoda ze niczym tego nie poprales.

--
Karol,   ICQ# 75033121  irc #utpl #prgk