Re: Jak sprawdzić procesor

Autor: Miki (mika74_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 03 Oct 2002 - 18:31:22 MET DST

"Tomek" <labeo7_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> W takim przypadku najlepiej uruchom plyte tylko z karta graf. i pamieciami
> (1 sztuka jesli mozliwe) i prockiem. Bez dodatkowych urzadzen
zewnetrznych.
> Jesli nie pojdzie sprawdz ustawienia zworek. Czy np. nie masz
przetaktowanej
> magistrali, procka. Napiecie zasilajace procek. Poza tym jesli chcesz zeby
> ktos Ci pomogl to napisz jaka to plyta i jaki procek.

A więc tak: płyta ATC-5030, procek PII233MHz, pamięci mam
i DIMM (64M) i SIMM (4x4M). Chcę złożyć tego starego kompa żeby
zrobić sieć i potestować tworzenie aplikacji internetowych (jestem
programistą).

Wyjąłem płytę z obudowy, odłączyłem wszystko, podłączyłem:
1. Zasilanie płyty (dwie wiązki kabli z zasilacza)
2. Zasilanie wiatraka procka
3. Pamięć 4MB SIMM w pierwszy slot.
3. Głośnik
4. Kartę graficzną z monitorem.

Objaw: po włączeniu zasilania nic nie startuje, ekran ciemny,
żadnych dźwięków.

Sprawdziłem że wszystkie napięcia zasilające są OK. Napięcie
baterii CMOS wynosi 0.7 V - na pewno za mało. Na nóżkach
kości BIOSa są napięcia - raczej OK.

Ustawienia zworek i taktowania raczej OK (nie ma ich zbyt wiele).

No i co tu jeszcze można zrobić?

pozdro
Miki