Re: Jak sprawdzić procesor

Autor: Tomek (labeo7_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 03 Oct 2002 - 23:35:40 MET DST

Użytkownik "Miki" <mika74_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> A więc tak: płyta ATC-5030, procek PII233MHz, pamięci mam
> i DIMM (64M) i SIMM (4x4M). Chcę złożyć tego starego kompa żeby
> zrobić sieć i potestować tworzenie aplikacji internetowych (jestem
> programistą).
>
> Wyjąłem płytę z obudowy, odłączyłem wszystko, podłączyłem:
> 1. Zasilanie płyty (dwie wiązki kabli z zasilacza)
> 2. Zasilanie wiatraka procka
> 3. Pamięć 4MB SIMM w pierwszy slot.

Prawdopodobnie masz na plycie 2 banki po 2 sloty. Przewaznie jeden bank musi
byc wypelniony, wiec wloz 2 Simmy (patrz instrukcja)

> 3. Głośnik
> 4. Kartę graficzną z monitorem.

Dobrze by bylo podmienic jesli mozesz karte grafiki, zeby sprawdzic czy jest
sprawna.

> Objaw: po włączeniu zasilania nic nie startuje, ekran ciemny,
> żadnych dźwięków.
>
> Sprawdziłem że wszystkie napięcia zasilające są OK. Napięcie
> baterii CMOS wynosi 0.7 V - na pewno za mało. Na nóżkach
> kości BIOSa są napięcia - raczej OK.

dobrze podmienic baterie, nastepnie zrobic clear CMOSa.

> Ustawienia zworek i taktowania raczej OK (nie ma ich zbyt wiele).
>
> No i co tu jeszcze można zrobić?

Rzeczywiscie trudna sprawa, bo przyczyna moze byc wszystko. Najlepszym
rozwiazaniem byloby podmienianie elementow i sprawdzanie czy dzialaja.
Nie jestem w stanie jednoznacznie powiedziec co jest nie tak. Podpowiem
tylko kilka oczywistych rzeczy na ktore nalezy zwrocic uwage:
1. Wyciagnij karte graf. i posluchaj czy w momencie startu zapiszczy glosnik
2. sprawdz styki pamieci, postaraj sie zmienic sloty i pamieci , na ile
pozwala to konfiguracja na tej plycie
3. spotkalem plyty glowne, ktore nie startowaly bez podlaczenia HDD (i to
prawidlowo) - objaw wlasnie byl taki
4. pamietaj o tym ze jesli jest to plyta ATX, wiec musisz jeszcze podlaczyc
wylacznik w obudowie (podtrzymanie) !!!!

pozdrawiam
Tomek