Re: roznice miedzy monitorami dobrymi i slabymi

Autor: Rodzina Adamsów (robert_r_at_hector.com.pl)
Data: Wed 30 Oct 2002 - 15:04:31 MET

"Filip C" <filip234_at_polbox.com> wrote in message
> Jest sobie np. taki monitor 17 cali,LG 773 N:
> rozdz.maks 1280x1028
> czest.pozioma 30-70kHz, pionowa 50-160 Hz
> plamka 0.27 mm
> funkcja OSD, Plug and Play, powloka antyodblaskowa i antystatyczna
>
> w cenie 559 zl.
> Napiszcie mi prosze co z takim monitorem jest nie tak, ze jego cena w
> porownaniu z innymi monitorami 17-calowymi jest nizsza?

LG, Samsung i Hyundai montują monitorki z najtańszych podzespołów.
Elaktronika czesto starcza tylko na rok - półtora.
W taniej elektronice często wystpuje np. efekt 'rozchodzenia się'
kondensatorów.
Drugim elementem mającym wpływ na cenę jest wyrzutnia elektronowa - tanie
wyrzutnie
rozkalibrowują się po roku pracy (pracowałem przy produkcji wyrzutni
elektronowych
więc wiem coś o tym).
Poza tym same parametry monitora już dużo mówią - dobra siedemnastka będzie
miała plamkę <=0.26, częst. pozioma będie >=96kHz, itd......
Teraz juz chyba wiesz dlaczego tylko 559zł :)
No i jest jeszcze jedna rzecz warta uwagi - czym tak na prawde jest LG ?
LG to tylko GoldStar - firma która upadła z powodu katastrofalnie niskiej
jakości oferowanych produktów - po przefarbowaniu jest niewiele lepiej.

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć że oszczędzanie przy kupnie monitora mści
się strasznie po pewnym czasie. Jeżeli chcesz kupić 17" to proponuję firmy
mające własne technologie
kineskopów i wyrzutni (np. Philips, NEC). Oczywiście są b. drogie ale taki
monitor starczy Ci na baaaardzo długo. Sam mam od 3 lat Philips Brilliance
107, jest rewelacyjny (trójkątna wyżutnia , ponad 98kHz w poziomie, potrójne
szkło ołowiowe, pięciowarstwowa siatka kineskopu.
Komputer można wymieniać wiele razy ale taki monitor starcza na ładnych parę
lat :)

Pzdrofki :)
Robert