Re: O kablu do moniora i trochę o samym monitorze.

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 14:43:29 MET

Użytkownik "Michał [mic]" napisał:

> Czy kabel ekranowany jest w czymś lepszy od kabla
> nieekranowanego tej samej długości?

Kabel ekranowany jest absolutnie NIEZBĘDNY jeśli zależy ci na dobrej
jakości sygnału. Ekranowanie polega na dodatkowej osłonie kabla
zatrzymującej wszelkie zakłócenia elektromagnetyczne, które objawiają
się potem na ekranie w postaci rozmytych kolorów, szerokich smug,
plamek, itp., itd.

> Czy kabel nieekranowany długości 2m daje lepszy sygnał
> niż ten sam kabel o długości 1m?

Tutaj zasad jest kilka. Im dłuższy kabel, tym większe straty
sygnałowe. Ale ekranowany kabel o długości przykładowo 10 metrów z
pewnością da dużo lepszy obraz niż nieekranowany 1 metrowy cieniutki
kabelek. Jeszcze raz podkreślam: ekranowanie kabla VGA to podstawa!

> Czy to normalne, że kabel nieekranowany
> długości około 2m znacznie się grzeje

Nie wiem, nie sprawdzałem. Ale jest w tym sporo prawdy. To tak jak z
kablami głośnikowymi. Jeśli podłączymy duże głośniki, to dużego
wzmacniacza przy pomocy cieniutkich kabelków, to mogą się one
najzwyczajniej w świecie stopić.

> Człowiek, od którego kupiłem monitor zazpewnił
> mnie iż obraz będzie znacznie lepszy po
> podłączeniu kabla ekranowanego.

I miał rację. Szoruj do sklepu po nowy kabelek. Efekt będzie murowany.
No chyba, że problem stanowią jakieś przebicia na gniazdach przy
karcie graficznej albo w minetorze.

Pozdrawiam,
Sniper