O kablu do moniora i trochę o samym monitorze.

Autor: Michał [mic] (michalnews_at_wp.pl)
Data: Sun 27 Oct 2002 - 20:18:37 MET

Witam,
Jakie znaczenie w praktyce ma rodzaj kabla sygnałowego
do monitora?
Czy kabel ekranowany jest w czymś lepszy od kabla
nieekranowanego tej samej długości?
Czy kabel nieekranowany długości 2m daje lepszy sygnał
niż ten sam kabel o długości 1m?
Czy to normalne, że kabel nieekranowany długości około
2m znacznie się grzeje (nawet przy wyłączonym monitorze,
komputer oczywiście jest włączony; dlaczego tak się dzieje).

Trochę dużo tych pytań. Nasunęły mi się one po tym, jak
kupiłem używany, kolorowy monitor właśnie z kablem sygnałowym,
który nie jest ekranowany. Na ekranie widać smugi, tylko po prawej
stronie ciemnych (np. czarnych) pikseli i gasną w kierunku prawego
brzegu ekranu. Smugi mają około 1mm szurokości i są jednokolorowe.
Na pierwszy rzut oka wygląda to jak rozmazanie obrazu spowodowane
nieprawidłową regulacją ostrości. Człowiek, od którego kupiłem
monitor zazpewnił mnie iż obraz będzie znacznie lepszy po podłączeniu
kabla ekranowanego. Zastanawia mnie czy mówił prawdę.

Skoro już tak się rozpisuję na temat tego monitora, to zapytam jeszcze o
jedną rzecz: czym spowodowane są kolorowe (te są wielokolorowe) smugi,
także ciągnące się w kierunku prawego brzegu ekranu. pojawiają się one
gdy zwiększam kontrast (wcześniej ich nie było, po zakupie trochę
podregulowałem monitor i być może ruszyłem przy okazji coś czego ruszać
nie należało).

Pozdrawiam.