VIA 133A Płyta główna +Athlon XP - wybór

Autor: bold_or (boldor_nospam_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 27 Oct 2002 - 23:59:45 MET

    Witam Wszystkich!
Mam mały dylemat. Składam kompa kumpeli i zastanawiam się nad płytą główną.
Komp będzie wykorzystywany do różnych programów inżynierskich (czytaj
pamięciożernych :-). Ze względu na bardzo ograniczony budżet, wybór padł na
płytę z chipsetem 133A. 512 SDRAM - ok200PLN a ok600PLN za DDRAM jest
różnica :-), wiadomo, lepiej mieć więcej - wolniej niż mniej - szybciej :-).
Chciałbym cos wybrać z tych "płytek":

GIGABYTE GA-7ZXC lub E
MSI K7 TURBO2 MS-6330
ASUS A7V133C
SOLTEK SL 7KAV

Narazie obstawiam Gigabyte, sam mam VTXE i jestem niesamowicie zadowolony,
ale wiadomo, że jeśli jeden model jest dobry, to nie oznacza, że wszystkie
takie były.
Moglibyście poradzić co z tego wybrać?

Aha, komp będzie z Duronem 1300, nie przewiduje się rozbudowy przez okres
studiów (jeszcze trzy lata :-) No może poza prockiem. I jeszcze pytanko: czy
z nie będzie problemów z włożeniem do tych płytek np Athlona XP 2000+ ?
Jedynie na stronie MSI było w opisie modelu: "support XP up to 2000+".
Wydaje mi się, że skor MSI może to reszta też :-)
Poradzicie proszę co z tego wybrać.
Z góry dzieki,
Pozdrawiam
boldor