Re: DFI AK 74-EC

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 27 Oct 2002 - 13:46:07 MET

Użytkownik "Lechu" <lechn_at_oczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Niestety do chwili obecnej mam tylko 256 MB. Reklamowana kosc 512 w
> sklepie przyjeli, lecz nie mieli wiecej na wymiane. W hurtowni akurat
> podobno tez wiecej 512 nie bylo. Proponowali mi 2x256 lub poczekanie do
> poniedzialku. I czekam pracujac na 256 otrzymanej na "tymczasem". Ceny
> SDRAM-ow niestety zaczely w ostatnich dniach ponownie rosnac, tak wie
> masz chyba ostatni dzwonek zeby zdeydowac sie na zakup. A zakupu
> procesora zdecydowanie nie zaluje. Tak, jak piszesz na ok. poltora roku
> zostala odroczona decyzja o wymiane plyty.
> [...]
Czyli jednak jest to Duron. Znaczy się skoro Twój BIOS go widzi jako
Athlona, to chyba autor BIOSa nie przewidział, że Durony 1000 i późniejsze
na tej płycie ruszą, dlatego nie są odróżniane od Athlonów. Zresztą według
informacji na stronach DFI ani na Twojej, ani na mojej płycie Durony 1000 i
późniejsze nie powinny ruszyć. Na nasze szczęście okazało się to nieprawdą.
Co do SDRAMów może się okazać, że będą kłopoty z najnowszymi (podejrzewam,
że to zależeć będzie od którego producenta pochodzą). W piątek kupiłem 2 x
256 MB i okazało się, że z moją płytą nie chcą współpracować pod Windowsem
XP. Testy BIOSa zarówno skrócony jak i pełny były OK, a z Windowsem XP
kłopoty. Przerobiłem wszystkie możliwe kombinacje i tylko na tych właśnie
kościach Windows cudował. Ze zwrotem kłopotów nie miałem i czasowo
pozostałem na starej 256 i 2 x 128. Niestety całe popołudnie w piątek
poszło, żeby dojść do wniosku, że nowonabytymi pamięciami nic nie zrobię.
Chyba się rozejrzę za pamięciami sprzed roku (mam na myśli datę produkcji).
Zdaniem pracownika sklepu, którym kupowałem z tymi pamięciami (które on
rozprowadza) nie ma kłopotów na płytach z chipsetem VIA KT 133A i
późniejszymi, różnie bywa na płytach z chipsetem VIA KT-133.
Pozdrawiam.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl