Re: Problem z HDD??? [dlugie]

Autor: Tomasz Kochmanski (nospam-kochmans_at_polbox.com)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 20:18:05 MET DST

Tomasz Kochmanski wrote:

> I teraz pytania:
> Czy HDD sie popsul? Jesli tak, to jestem w stanie to zrozumiec. W koncu
> twarde dyski czasami sie psuja. Ale co, do cholery, ma z tym wspolnego
> stacja dyskietek??? I jaka role gra w tym wszystkim nowo zakupiony DVD?
> Czy mogl on sie przyczynic do awarii, czy jest to tylko zbieg
> okolicznosci?

NOWE WIESCI
-----------

Na poczatek chcialem wszystkim podziekowac za zyczliwy odzew. Nie
spodziewalem sie, ze komukolwiek bedzie sie chcialo czytac taka dluga
historie.

A teraz do rzeczy:
Niestety nie mialem pod reka innego komputera, do ktorego moglbym
podlaczyc twardy dysk. Odlaczylem natomiast wszystko oprocz HDD (czyli
odlaczylem FDD, DVD i nagrywarke) i okazalo sie, ze HDD jednak zyje!!!
Wystartowaly Windowsy, Scandisk nie wykazal zadnych problemow, odpalilem
nawet gierke, ktora intensywnie korzysta z HDD i wszystko OK. A zatem
podlaczylem z powrotem wszystko oprocz FDD. I tez wszystko dziala. No
wiec wsadzilem ta stacje do innego kompa (stary grat, jeszcze 486) i tam
poczatkowo dzialala, ale w pewnym momencie przy odczycie z dyskietki
komputer sie zawiesil a twardy dysk wyraznie zwolnil obroty. Pozniej,
mimo licznych eksperymentow, nie udalo mi sie tego zjawiska powtorzyc
(tzn. FDD i HDD dzialaly bez zarzutu), nie mniej jednak teraz jestem na
95% pewien, ze winna jest stacja dyskow, ktora jakims cudem ma zgubny
wplyw na twarde dyski.

A teraz, tak przy okazji, pytanie z innej beczki:
Znalazlem u siebie jakas stara stacje 3,5". Jest popsuta (czyta tylko te
dyskietki, ktore sama sformatuje), ale ja nie o tym. Jest na niej
mianowicie, tuz obok zlacza zasilania, zworka oznaczona DS i majaca dwie
pozycje: 0 i 1. Ktos wiego do czego ona jest?