Re: Problem z HDD??? [dlugie]

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 07:30:10 MET

nospam-kochmans_at_polbox.com naskrobal(a):

> A teraz do rzeczy:
> Niestety nie mialem pod reka innego komputera, do ktorego moglbym
> podlaczyc twardy dysk. Odlaczylem natomiast wszystko oprocz HDD (czyli
> odlaczylem FDD, DVD i nagrywarke) i okazalo sie, ze HDD jednak zyje!!!

Ciesze sie niezmiernie! :-)

> grat, jeszcze 486) i tam poczatkowo dzialala, ale w pewnym momencie
> przy odczycie z dyskietki komputer sie zawiesil a twardy dysk
> wyraznie zwolnil obroty.

Moze silnik sie zaciera i przyduzo ciagnie pradu?

> stacja dyskow, ktora jakims cudem ma zgubny wplyw na twarde dyski.

Ee tam, zaraz cud ;-) A co powiesz na cos takiego: pod windowsem (i tylko tam)
stacja dyskietek nie chciala zapisywac (odczyt ok). Format c: i reinstalka
win nic nie daly, wymiana stacji i kabla takoz. Pomogla... wymiana karty sieciowej
(ten sam typ, inny egzemplarz) :-))) Siec przed i po chodzila ok ;-)

> A teraz, tak przy okazji, pytanie z innej beczki:
> Znalazlem u siebie jakas stara stacje 3,5". Jest popsuta (czyta tylko
> te dyskietki, ktore sama sformatuje), ale ja nie o tym. Jest na niej
> mianowicie, tuz obok zlacza zasilania, zworka oznaczona DS i majaca
> dwie pozycje: 0 i 1. Ktos wiego do czego ona jest?

Drive Select. Mozesz sobie wybrac, czy bedzie to stacja A czy B, przypinajac
ja w tym samym miejscu kabla. Notabene przeplot w kablu spelnia dokladnie
ta sama role (zamiana sygnalow DS0 i DS1).
Ustaw na DS0 i podepnij za przeplotem. Jakby nie chcialo dzialac, zmien
miejsce podpiecia LUB (nie I) zworke.
BTW: nowa stacja chodzi chyba ca 40-50 zl. Warto sie meczyc?

--
Pozdrawiam,
                           Donik