Re: do użytkownikow nec 771 albo podobnego

Autor: hattab (hattab_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 15:50:41 MET DST

"Tadeusz"

> Mam takie zapytanie- czy na waszych monitorach rowniez jakby bardziej
> wyraznie widac piksele,z których sklada sie ekran, niz na monitorach
innych
> firm np. philips? Tak ostatnio porównywalem i u mnie jak sie wpatrzec to
> widac tą delikatą siateczkę, natomiast na philipsie juz nie.

Posiadam Nec 791SB, siateczka hmm, moze i jest, ale nie dostrzegam. Moze
zmien karte ?

> I jeszcze jedno- ciagle nie moge sie oprzec wrazeniu ze jakos tak nie za
> wyraznie widac normalna czarna czcionkę na białym tle.

Nie dawaj maksymalnie kontrastu i jasnosci bo sobie oczy wypalisz. Ja mam
jasnosc kontrast 40/70 a i tak niektorzy mowia ze za duzo. Wymien karte,
jesli to jakis mierny klon GF. Niektore daja fatalny, rozmyty obraz. Sprobuj
Matrox (dowolny)

> Moze to subiektywne wrazenie ale momentami wydaje mi sie jakby brzegi
> czcionki mialy czerwony odcień.

Problemy z konwergencja, mniejsze lub wieksze. U mnie wlasciwie nie ma
(minimalny w lewym dolnym rogu, ale to pikus :)). Takie rzeczy sprawdza sie
przed zakupem, nalezy dobrze przypatrzyc sie, bo pojedyncze egzemplarze
czesto sporo sie roznia. W najwyzszym modelu serii 19tce 991SB jest opcja do
regulacji konwergencji, ale w nizszych nie ma.
Sprobuj zrobic deaguss, obniz kontrast, a przede wszystkim sprawdz w nokia
test monitor jak duza jest wada konwergencji (spojrz w rogach szczegolnie).

Pozdrawiam, szczesliwy user Nec-a 791 :)).
hattab