Re: Kamera cyfrowa + sprzet do cyfrowej obrobki filmow?

Autor: Remek (rew_at_simple.com.pl)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 11:58:35 MET DST

Uzytkownik "Sebastian" <sbatog_at_nospamonet.pl> napisal w wiadomosci
> witam,
> planuje wlasnie zmienic komputer na sprzet ktory pozwolilby mi troche
> sie pobawic w obrobke filmow na pc-cie. Ale nie do konca wiem co tak
> naprawde jest mi do tego potrzebne.
>
> konfiguracja nad jaka sie zastanwiam to:
> Pentium IV
> plyta (jaka?) z wbudowanym interfejsem FireWire?
> karta graficzna? GF czy cos innego?
> karta video?
> 256 RAM-u (wystarczy?)
> HDD 60GB
> SB Live
> CDRW
> [...]

- Procesor - wazny przy kodowaniu do mpeg2, wiec im szybszy tym lepiej ale z
ta szybkoscia tez nie nalezy przesadzac. (po prostu uzyskanie 10min za
dodatkowe 1000PLN nie ma sensu)
- FireWire jest raczej niezbedne moze byc zintegrowane.
- Nie wiem czy GF to dobry pomysl, do grania moze tak ale do wysylania
materialu na VHS potrzebna jest karta z dobrym wyjsciem TV, która ma dobre
wyjscie to nie wiem, wiem ze GF'y raczej sa slabe pod tym wzgledem.
256Mb ram'u to minimum programy do montazu wykorzystuja wiecej. (tak ~380Mb)
- HDD 60Gb to raczej malo, przydalo by sie 2x60Gb (nie mylic z 1x120Gb), 1h
materialu w formacie DV zajmuje ~13Gb czesto zanim zmontujesz to ten
material musi polezec na tym dysku 3-4tyg. jezeli chcesz zmontowac np
material 4h to potrzebujesz 4x13Gb - ale to zalezy od przyjetego sposobu
pracy, mozesz montowac po kawalku. Napisalem 2x60Gb ze wzgledu na wydajnosc
poniewaz czesto przerzucasz spore pliki to ta operacja trwa znacznie
szybciej pomiedzy dwoma dyskami niz na jednym dysku (z kilkoma partycjami).
- SB Live - ? (raczej malo potrzebne)
-CD-RW i DVD, raczej zastanowil bym sie nad jednym napedem DVD-R, DWD-RW ale
to dodatkowe 1kpln.

Na tym sprzecie co napisales da sie oczywiscie zgrac i zmontowac material
kwestja tylko tego czy sprawnie czy nie (ale to zalezy od tego co kto lubi)
problem bedzie ze zgraniem tego materialu na VHS czy na DVD. Ja zrezygnowal
bym z CD-R, DVD i dobrej karty z wyjsciem Video na rzecz nagrywarki DVD (np
Pioneer DVD-R, DVD-RW).

Monitor wedle uznania ale na pewno raczej >=17"

Remek

WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
GG: 397586