Re: Kamera cyfrowa + sprzet do cyfrowej obrobki filmow?

Autor: Tygrysek (ty-grysek_at_wp.pl.no-spam)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 12:21:19 MET DST

Dorzucę swoje 3-grosze:

| - FireWire jest raczej niezbedne moze byc zintegrowane.

Ale nie ma co wybierać tylko wśród MB z FW. Osobny kontroler kosztuje rzędu
130zł

| - Nie wiem czy GF to dobry pomysl, do grania moze tak ale do wysylania
| materialu na VHS potrzebna jest karta z dobrym wyjsciem TV, która ma dobre
| wyjscie to nie wiem, wiem ze GF'y raczej sa slabe pod tym wzgledem.

Chyba że kamera ma złącze DV (FireWire) działające jako wejście. Wtedy
wogóle nie potrzeba wyjścia video a jakość obrazu na VHS uzyskana w ten
sposób jest bardzo satysfakcjonująca. A jeśli Twoja kamerka nie ma wejścia
DV, to ponoć Matroxy mają niezłe wyjście video.

| 256Mb ram'u to minimum programy do montazu wykorzystuja wiecej. (tak
~380Mb)

I tu właśnie bym postawił raczej na więcej RAM-u niż szybszy procek. Polecam
przynajmniej 512. I to firmową! (Kingston) - unikniesz przyszłych problemów.

| - HDD 60Gb to raczej malo, przydalo by sie 2x60Gb (nie mylic z 1x120Gb),
1h
| materialu w formacie DV zajmuje ~13Gb czesto zanim zmontujesz to ten
| material musi polezec na tym dysku 3-4tyg. jezeli chcesz zmontowac np
| material 4h to potrzebujesz 4x13Gb - ale to zalezy od przyjetego sposobu
| pracy, mozesz montowac po kawalku. Napisalem 2x60Gb ze wzgledu na
wydajnosc
| poniewaz czesto przerzucasz spore pliki to ta operacja trwa znacznie
| szybciej pomiedzy dwoma dyskami niz na jednym dysku (z kilkoma
partycjami).

Fakt. Jednak przy braku środków na początek wystarczy Ci i jeden twardziel
60GB (ja używam 40-kę i jakoś sobie radzę... choć brak drugiego twardziela
mocno mi doskwiera :-) Koniecznie 7200 obr/min ATA-100. A jeszcze lepiej
jakiś SCSI :-)

Tygrysek.

Aha - jeszcze jedno. Tylko Win XP lub 2000, ew. NT. I koniecznie jedna duża
partycja NTFS.