Re: Monitory LCD i ich parametry (prosze o pomoc).

Autor: Marek Lisiowski (marek_at_iwp.com.pl)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 09:17:37 MET DST

> Mam jeszcze jedno pytanko: chcę kupić monitor LCD 17''. Nie mam o tym za
> bardzo pojęcia. Wiem np., że jest taki parametr jak czas reakcji piksela
> czy jakoś tam. Np. jeden z monitorów ma 40 ms. Ale inne firmy tego
> parametru nie podają. Czy 40ms. może być (uprzedzam, ze to dla mnie wazne
> bo gram duzo w symulatory). Z ktorej firmy kupie najlepiej? Czy firma
> Samsung, do ktorej sie przymierzam to dobry wybor???
> Dziekuje za odpowiedź
> Pozdr. serdecznie
> SZYMEK
Witaj,
Może się mylę (najlepiej to sprawdzić doświadczalnie na konkretnym modelu),
ale generalnie do niedawna monitory LCD niespecjalnie nadawały się do gier i
wideo - chodzi głównie o efekt smużenia występujący przy szybko
poruszających się obiektach - wydaje się, że czas wygaszania matrycy w
okolicy 30 ms powinien wystarczyć, ale lepiej to sprawdzić naocznie.
Poza tym trzeba zwrócić uwagę na tzw. martwe, lub stale zapalone piksele,
sposób montażu matrycy, nawet najmniejsze naprężenia zmienią ci lokalnie
natężenie barw, nalepiej też używać cyfrowego wejścia i karty grafiki z
takimż wyjściem wideo. Dodatkowo trzeba pamiętać, że dobry efekt wizualny
uzyskuje się tylko przy natywnej rozdzielczości matrycy.
Pozdrowienia,
Marek
Ps. Ceny siedemnastek zaczynają się od ok. 2300 zł, ale lepsze modele to
wydatk min. 2900 zł. Dość szeroki przegląd dostępnych modeli jest dostępny
na www.monitor.pl.