Re: Kontroler HighPoint - ?

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Tue 01 Oct 2002 - 23:10:26 MET DST

sOap wrote:

>Użytkownik "Raffa" <rafalw_at_interia.pl> napisał w wiadomości
>

>@
>

>Brr...
>
>Scignelem z oficjalnej strony HihgPoint'a driver_v232_370_372 (driver+BIOS)
>

>Inna sprawa to taka czy wogole da siebootwac plytki (zaraz po wcztaniu
>BIOSA) jak to sie robilo ze zwyklego IDE?
>Co tam jeszcze [?]... Czy CD-RW bedzie pracowac stabilnei i bez problemow
>gdy bedzie jezdzilo na HP (UIDE)? Jesli nie, albo nie ejst to zalecane to
>jak mam podlaczyc caly moj ponizszy zestaw biorac pod uwage MOZLIWOSC
> [...]
Bios kontrolera, który jest zintegrowany z płytą jest włączony do biosu
tej płyty, lepiej nie kombinuj z uaktualnieniem w inny sposób - czekają
cię problemy- tylko ściągnij najnowszy bios do płyty ze strony
producenta. Mam HPT370A na Abicie. Podpięte są do niego dyski twarde.
DVD Toshiba i Nagrywarka Teac do kontrolera z chipsetu. (i815) ma to
tylko jedną wadę: większość programów diagnostycznych udostępnianych
przez producentów dysków nie widzi "twardzieli" podłączonych do HPT.
Odnośnie sterowników: zgodnie z informacją na stronie HighPointa muszą
być zainstalowane odpowiednie do wersji biosu kontrolera. Sprawdziłem
to: nowsze sterowniki niezgodne z z daną wersjąBIOS-u poowodują problemy
ze startem Windows lub całkowicie zawieszają system.
Mirrorowanie: zwiększenie poziomu ochrony danych-na dwóch dyskach
kontroler zapisuje te same dane - czyli tracimy na pojemności, ale jeśli
jeden dysk padnie -dane nie zginą - będą na drugim dysku. A to twoje
"paseczkowanie" polega na zapisywaniu danych na obu dyskach, ale tak,
jakby tworzyły one jedną całość- dany plik jest zapisany częściowo na
jednym dysku, a częściowo na drugim, działą to szybciej, pojemność
dysków się sumuje, ale w przypadku awarii jednego dysku mamy tylko
fragmenty danych -czyli klops. HPT robi i jedno i drugie, i powinien
także łączyć obie metody zapisu (na 4 dyskach).