Re: Kontroler HighPoint - ?

Autor: sOap (soap_at_go2.pl)
Data: Tue 01 Oct 2002 - 18:29:23 MET DST

Użytkownik "Raffa" <rafalw_at_interia.pl> napisał w wiadomości

@

Brr...

Scignelem z oficjalnej strony HihgPoint'a driver_v232_370_372 (driver+BIOS)
oraz GUIv231 (oprogramowanie pod Winde - RAID). Niestety poki co zakrecilem
sie i nie wiem jak ma zaktualizowac te stary oraz Biosa do HP.
Wstepnie przejzalem rozne helpy (txt) oraz faq i tak czytajac sobie
zwrocilem uwage ze od ktrej tam wersji brakuje "wspolpracy" z urzadzeniami
ATAPI - wiec teraz juz sam nie wiem jak ma mto interpretowac? Co lepsze mam
teraz podlaczony do UIDE DVD i on nnie jest wykrywany w Biosie dla
HighPointa ale WindowsXP go instaluje i chodzi bez zarzutu. Nie wiem jednak
jak ustawic dla nigo DMa i ustalic wogole czy ten tryb jest wlczony czy moze
wylaczony?
Inna sprawa to taka czy wogole da siebootwac plytki (zaraz po wcztaniu
BIOSA) jak to sie robilo ze zwyklego IDE?
Co tam jeszcze [?]... Czy CD-RW bedzie pracowac stabilnei i bez problemow
gdy bedzie jezdzilo na HP (UIDE)? Jesli nie, albo nie ejst to zalecane to
jak mam podlaczyc caly moj ponizszy zestaw biorac pod uwage MOZLIWOSC
BOOTWANIA ZARAZ PO WCZYTANIU BIOSA (tak jak to sie robi w przypadku
instalcji systemu), PODGLADAU i USTAWIENIA TRYBU DMA, BRAKU SPADKU
WYDAJNOSCI POSTRZEGOLNYCH URZADZEN, BEZ WYMOGOW WYJMOWANIA POSTRZEGOLNYCH
KOMPONETOW (hdd,cd-rom) GDY TRZEBA BEDZIE INSTALWOAC SYTEM?

Seagate B4 40 GB ATA100 (sytem)
WD 10,2 ATA66 (dysk wymienny-kieszen)
Teac CD-RW W54E
TOSHIBA CD-ROM/DVD (urzadzenie do oczytu plyt, z mozliwoscia bootwania cd)

BTW: czy urzadzenie podpiete do HP bedzie dostepne zawsze pod DOS'em?

PS:Jakie mozliwosci daje kontroler HP? CZytalem troszke na tomguidzie :) o
RAID'zie, ale mocno jestto skompliowane i sam juz nie wiem co to jest
mirrorowanie oraz "paseczkowanie" ;-)