Re: Plyta pod serwer

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 01 Oct 2002 - 23:10:32 MET DST

Hi,

Stanislaw Chmielarz wrote:

> Chcialbym zasiegnac opinii bardziej doswiadczonych kolegow w sprawie wyboru
> plyty pod serwer NetWare. Wymagany jest 1 slot ISA ze wzgledu na
> specjalistyczna karte, mozliwosc obsadzenia do 1GB RAM i procesora do 1GHz.

Lepiej będzie złożyć osobny komputer pod tę kartę korzystając
z jakiejś starej płyty BX-owej na przykład, a serwer złożyć na
jakiejś płycie serwerowej z PCI 64bit.

> Podstawowa cecha to stabilnosc pracy. Dostalem propozycje plyty Clayton na

LOL! ;P

Claytona bym do desktopa nie wziął, a co dopiero na serwer :)

IMHO _ewentualnie_ mogą być Asusy, Gigabyte czy Epoxy
(pod warunkiem rezygnacji z Ultra160 i szybkiego Ethernetu)
ale najlepiej, jeśli będzie to płyta np. Tyana albo Intela.

> W serwerze planuje kontroler z dyskiem SCSI Ultra 160 i karte 1GbEthernet.
> Zalezy mi na stabilnosci przy duzych obciazeniach transferami dyskowymi.

Wiele płyt klasy server/workstation ma wbudowane kontrolery
Ultra160 i gigabitowy Ethernet (lub przynajmniej jeden z tych
elementów). Trudno jednak niestety takie płyty dostać, a do
tego często są to od razu rozwiązania pod dwa procesory.

BTW Ultra160 i Gigabit Ethernet praktycznie nie mają sensu bez
PCI szybszego niż standardowe (po co kontroler 160 MB/s i
sieć 100 MB/s jeśli PCI się zatka przy 100 MB/s transferu
łącznego). Zostają więc płyty z PCI 64-bit / 66 MHz / PCI-X.

Bardzo polecam pooglądać ofertę Tyana. Nie prowadzi chyba
oficjalnej dystrybucji w Polsce i jest drogi, ale na serwer
to świetne płyty.

Z kolei pod platformę Intela nie będzie chyba lepszej płyty
serwerowej niż płyta Intela :) Oczywiście oprócz Tyana ;)
Intela powinno być łatwiej dostać, widziałem ich płyty w
cennikach paru hurtowni.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |