Re: jakie chlodzenie

Autor: Informator (adabor_at_interia.pl)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 10:14:40 MET DST

Teraz

> 99 zl? Mozesz podac linka do tej oferty na allegro?

Znajdziesz bez trudu - wchodzisz na komputery i potem wentylatory - aukcja
jest w tych takich promowanych. Zobacz inne aukcje tej osoby i wybierz taką
z opcją kup teraz (nieustannie jest kilka takich aukcji ) - kupujesz bez
licytacji za 99 zł. Sprzęt jest naprawdę doskonały (zobacz komentarze
Krzysia). Nie mam interesu w podawaniu tych informacji, kupiłem coś takiego
i jestem zadowolony, stąd moja reakcja. Wszystkim to polecam, uważam, że
wiatrak wewnątrz komputera, dmuchający ciepłym powietrzem na procesor to
przeżytek.
Podczas montażu najwięcej zabawy miałem ze zdjęciem starego radiatora. Ten
radiator kosztował mnie 149 zł, teraz nie wiem co z nim zrobić - chłodzenie
wodne jest dużo efektywniejsze i praktycznie bezgłośne (producent podaje
12dB). Używam tego do Celerona 1GHz i Celerona 666MHz, początkowo bawiłem
się w przetaktowywanie, teraz mi przeszło. W każdym razie temperatura
procesora jest niższa niż temperatura płyty (czujnik na płycie) i po całej
nocy wynoszą one 29 i 35 stopni dla 666 i dla 1000 po dwóch godzinach pracy
32 może 34 i 36 stopni. Oczywiście wentylatory zasilacza mają obniżone
obroty (dokładnie połowa napięcia zasilania - dwa identyczne wentylatory
podłączone szeregowo). To niesamowicie wycisza, ale istnieje obawa
przegrzania tranzystorów zasilacza - i właśnie dlatego instaluję (kiedy ja
to w końcu zrobię?) bloki wodne na radiatory w zasilaczu. Problem tylko w
hdd - tego sam już nie wyciszę, ale może niedługo (he he hee) zamiast hdd
będziemy używać nieulotnego RAMu?

Pozdrawiam wszyskich walczących z hałasem!

Adam