Re: Zestaw komputerowy-jaka: plyta, pamiec, procek ?

Autor: adam (adam_at_adam.pl)
Data: Sun 22 Sep 2002 - 18:33:20 MET DST

"Rafal" <osoba_at_microsoft.com> wrote
[...]
> hmmm, ja sadze ze procek 2,4GHz pracuje juz na FSB533, a plyta P4B533 ma
FSB
> 400, stad takie oznaczenie u producenta. Procek 2,4 i Plyta na FSB400 to
> slaba wydajnosc.

No wlasnie nie. I jedna i druga plyta ma FSB 533 zgodnie z oznaczeniem
zreszta.
Wg opisu:
"Front Side Bus - 533 / 400 MHz"
Ja mam taka teorie - jak robili opis do P4B533 najszybsze byly P4 2,2, nikt
nie robil aktualizacji po wejsciu szybszych P4. Zreszta w opisach na
stronach Asusa az roi sie od bledow (literowek i parametrow). Raz ktos
napisze i koniec.
Najbardziej wiarygodne sa dane w formie zzipowanych jotpegow pod linkiem
"Printable Datasheet" - to jest zdaje sie foto pudelka, a tam kitow juz nie
moze byc.

> RAID to pewnie dla zwyklego uzytkownika nic ciekawego, ale dodatkowy
> kontroler IDE to zawsze cos. Te plyty FireWire chyba nie maja.

Fakt - "optional" w przypadku E. Roznice miedzy tymi dwoma plytami
najwyrazniej polegaja na roznych plytkach drukowanych. Wersja E w opjach
moze byc dopakowana niezlymi dodatkami. P4B533 - ma mniejsza ilosc opcji -
prawdopodobnie byla pierwsza na rynku plyta z FSB533.

[...]
> Ale wies jak to jest, na procek 200zl wiecej, na plyte 100zl wiecej ... ,
> nagle caly zestaw kosztuje np. 7000zl :-)

He, he - tak to juz jest : ))))) Ale trzeba znalezc jakis punkt rownowagi
pomiedzy paranoja i ew. wdepnieciem w jakies g... .
Ja o malo nie wdepnalem w Willamette - pomyslalem sobie - tanio jak na P4, a
potem stwierdzilem, ze to glupota brac platforme, ktora chyba tylko z
RAMBUSami bylaby wydajniejsza od PIII i jest juz raczej mocno "wczorajsza".

Przesle ci na priv tabele w html, w ktorej dla ulatwienia sobie zadania
zestawilem dane Asusa na temat tych dwoch modeli. Trzeba przyznac, ze Asus
pokpil sprawe rzetelnego przedstawienia danych plyt.

adam