Re: cichy twardziel - jaki?

Autor: Ugór (eiwotk_at_wp.pl)
Data: Sun 22 Sep 2002 - 15:08:07 MET DST

Użytkownik Friend <universum_at_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ami9e5$dpf$2_at_news2.tpi.pl...
> Mam dokladnie taki dysk 60GB i podczas zakupu kierowalem sie wlasnie tym
> samym powodem (maxtory byly podobno ciche)
>
> Wszystko sie zgadza ale po ok. pol roku pracy poziom chalasu wyraznie sie
> zwiekszyl i nie sadze zeby to byla wina mojego egzemplarza (pisalem o tym
na
> grupie) Mysle ze tak sie dzieje z wszystkimi dyskami posiadajacymi lozyska
> kulkowe.

"[...] nowe dyski firmy Maxtor

- Maxtor DiamondMax Plus 9 (6Y060L0) 60GB, 7200obr, ATA-133. Dysk jest
wykonany
w nowej technologii 60GB na talerz. W konstrukcji dysku użyto łożysk
olejowych, dzięki czemu
ograniczono poziom hałasu do 3,1 bela - także dyski są te nie do usłyszenia
ludzkim uchem."

wierzyć mi się niechce 3,1b = przecież 31 db - 5x ciszej od tego niby
cichego (46db)!
a może ktos wie jaki jest próg słyszalnosci dla ludzkiego ucha?
i to o czym piszesz - rodzaj łożyska!
palgosześć gotuw byłbym wyłuskać jeszcze parę groszy, przeddtem jednak
zapuszcze nieco głębiej sonde

Ugór