Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 18:35:13 MET DST

sprocket napisał:

>nie ma takich "ogonów", to ISA mu nie potrzebna do niczego. Więc po co
>marnować pieniądze swoje i klienta na pakowanie na płytę przestarzałego
>standardu, którego 99% użytkowników nie wykorzysta ? Ja wolę przepć 20 zł,
>niż wydać je na ISA ;)))

a czy nie jest czasem tak, ze rowniez nowe chipsety obsluguja
magistrale ISA /tzn. maja wyprowadzenia i wbudowana jej obsluge/,
tylko producenci nie wyprowadzaja zlacza na laminat?

jest to w sumie normalne, ze kazdy producent MOBO oferuje cos innego,
mimo ze plyty konkurencji sa zbudowane na tym samym chipsecie;

pewnie moznaby doszukac sie jeszcze innych standardow obslugiwanych
przez chipsety, ale nie udostepnionych uzytkownikowi; dotyczy to
zarowno udostepniania hardwarowego w postaci zlaczy, jak i
softwarowego w postaci opcji w biosie /i samego biosa/;

a to, ze placisz 20PLN, to nie dlatego ze plyta taka ma wyzsze koszty
produkcji, tylko dlatego ze tak zdecydowal markieting; to samo dotyczy
identycznych sprzetowo nagrywarek, ktore w zaleznosci od biosu byly x8
albo x16, jak rowniez procesorow, ktore w zaleznosci od jednostkowych
parametrow otrzymuja naklejke xxxMHz, mimo ze zeszly z jednej linii;

mi sie to rowniez nie podoba, ze przy porownywalnych kosztach
produkcji dyski 20GB, a 80GB poroznia przepasc cenowa; wszystko
niestety jest sprawa markietingu;

pozdrawiam;
adas;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?