Re: Pomozcie zlozyc super zestaw Athlon 2200+, na poczatek plyta glowna

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 11:05:07 MET DST

Amorek wrote:
> pytanie. Obudowa typu CODEGEN (wg niektorych 'gowniana') kosztuje
> 150zloty. Zasilacz CODEGEN luzem kosztuje jakies 90zł.
> A HUNKKEY jakieś 130zł (najdroższy zasilacz w sirius.pl) - pewnie
> lepszy od CODEGENa i stabilniejszy.

Ciągle jesteś w tej samej kategorii sprzętu (lub tylko odrobinę
wyższej). Dobre zasilacze sprzedawane "luzem" są znacznie drożesze,
zobacz np. http://www.luxus.com.pl/+48-22-823-05-88/html/ibmpc.html . I
w ogóle trudno je dostać, bo ich sprzedawcy muszą konkurować z
gównianymi (pardon) Codegenami, Huntekaymi czy Rubikonami, a przekonanie
klienta że zasilacz 340W za 340zł jest klasę lub dwie lepszy od
zasilacza 300W za 90zł jest bardzo trudne. Znacznie łatwiej kupić
obudowę z dobrym zasilaczem (Chieftec lub Elinght, ale sprawdzając co
jest w środku) W takiej obudowie ponad połowa ceny to zasilacz; sam
zasilacz tej klasy (Sirtech) kosztuje co najmniej 240zł

> A jesli tak to czy od razu w sklepie kolesie by mi przemontowali ten
> zasilacz z doplata 50 zeta (bo taka roznica cenowa w zasilaczu) i
> mialbym za 200zl obudowe z bardzo dobrym stabilnym zasilaczem.

Kolesie w sklepie najchętniej Ci przemontują zasilacz Enlight z obudowy
Enlight na pierwszy lepszy NONAME , a potem zasilacz sprzedadzą osobno
:/ No, może to nadmiar cynizmu, ale nie mogę zrozumieć skąd na rynku
biorą się zasilacze Enlight skoro dystrybutor ich nie sprowadza ?

B.